kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۱۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴
بازگشت ملی‌پوشان از کره جنوبی به تهران

داورزنی: والیبال اهدافی بزرگ‌تر از قهرمانی در آسیا دارد

رئیس فدراسیون والیبال در بازگشت تیم ملی به تهران گفت: قهرمانی در آسیا تنها هدف ما نیست و این تیم اهداف بزرگتری را در سر می‌پروراند.


اعضای تیم ملی والیبال ایران پس از کسب عنوان ششم رقابت‌های قهرمانی جهان و عنوان قهرمانی در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون به همراه خانواده خود وارد تهران شدند.
اعضای تیم ملی والیبال به محض حضور در فرودگاه حضرت امام(ره) مورد استقبال مسئولان فدراسیون والیبال، بهرام افشارزاده مدیرعامل باشگاه استقلال، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان و همچنین بهنام محمودی ملی‌پوش پیشین والیبال ایران قرار گرفتند.
این استقبال در شرایطی صورت پذیرفت که قهرمانی ایران در آسیا این بار شیرینی مضاعفی داشت زیرا آنها قهرمانی این بازی‌ها را آن هم برای اولین بار در تاریخ مسابقات آسیایی، همراه با همسران و کودکانشان جشن گرفتند. بازیکنان تیم ملی والیبال ایران به دلیل حضور در مسابقات لیگ جهانی، شرکت در اردوی تدارکاتی آمریکا و مسابقات قهرمانی جهان از خانواده خود دور بودند، اما با تلاش فدراسیون والیبال آنها توانستند جشن قهرمانی در آسیا را همراه خانواده‌شان برگزار کنند.
اظهار نظر رئیس فدراسیون والیبال
محمدرضا داورزنی در حاشیه استقبال از کاروان تیم ملی والیبال ایران در مورد قهرمانی تیم ایران در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون گفت: کسب مدال طلا اتفاق بزرگی برای ما بود اما این اتفاق تنها هدف ما نبود. ما اهداف بزرگ‌تری داریم مانند صعود به المپیک و قرار گرفتن روی سکوی المپیک. وی با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم والیبال ایران را غرور بگیرد، خاطرنشان کرد: از زمانی که به فدراسیون آمدم اهدافم را روی دیوار اتاقم نصب کردم. عوامل زیادی در این موفقیت سهیم هستند که مهم‌ترین آنها خودباوری و صرف کردن فعل خواستن توسط بازیکنان بود. رئیس فدراسیون والیبال در مورد پرداخت پاداش به بازیکنان تصریح کرد: تاکنون تا جایی که از دست‌مان برآمده برای بازیکنان کار کرده‌ایم از این به بعد هم باید منتظر دولتمردان باشیم. قطعا با دید مثبتی که به والیبال دارم این اتفاق رخ خواهد داد و پاداش ویژه‌ای به بازیکنان خواهند داد.
این مدال متعلق به معدنی است
 اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال نیز در بازگشت به تهران گفت: در پنج ماه گذشته سخت کار کردیم و امروز یکی از تیم‌هایی هستیم که در سطح جهان، والیبال بسیار خوبی را به نمایش می‌گذاریم و من از این موضوع راضی هستم البته معتقدم می‌توانیم بالاتر از این هم قرار بگیریم. سرمربی تیم ملی والیبال ایران در مورد ادامه برنامه‌های والیبال ایران خاطرنشان کرد: بهتر است پله پله پیش برویم. ابتدا به بازی‌های مقدماتی المپیک فکر می‌کنیم و تلاش می‌کنیم قدم به قدم جلو برویم تا به موفقیت برسیم. کواچ با اشاره به کسب مدال طلا در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون گفت: این مدال متعلق به مرحوم حسین معدنی است و این قهرمانی را باید به نام وی ثبت کنیم.
4 سال منتظر طلا بودیم
سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال نیز گفت: تا قبل از رسیدن به مدال طلای بازی‌های آسیایی هیچ بازیکنی دست از تلاش بر نداشت و نشان دادیم که والیبال ایران بهترین تیم گروهی است و از این بابت به همه تبریک می‌گویم. فینال دوره گذشته امسال هم تکرار شد و خوشبختانه توانستیم این بار ژاپن را شکست دهیم حالا اولین تیم گروهی هستیم که توانستیم مدال طلا بگیریم و البته در تاریخ والیبال ایران ماندگار می‌شویم. این مدال برای ما خیلی ارزشمند است چرا که 4 سال منتظرش بودیم. خیلی از بازیکنان در دوره‌های گذشته می‌توانستند به این عنوان دست پیدا کنند اما خوشحالم که این افتخار نصیب ما شد.