kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۰۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری: اینچئون بهترین نتیجه ما بعد انقلاب بود (گفت و گو)

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری می‌گوید پیش از آغاز بازی‌های آسیایی اتفاقاتی که در فدراسیون افتاد محل تاخت و تاز یک‌سری افراد و انجام صحبت‌های مغرضانه شد، اما ما توانستیم بهترین نتیجه‌ تاریخ دوچرخه‌سواری را بعد از انقلاب بگیریم.


پس از کسب سه مدال (طلا، نقره و برنز) توسط رکابزنان ایران در بازی‌های آسیایی خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری توضیحاتی را در خصوص عملکرد این تیم ارایه کرد که گزیده‌ای از صحبت‌هایش در ادامه می‌آید:
*تیم ملی از بهمن ماه سال گذشته کار خود را آغاز کرد. البته به دلیل مسائل و مشکلات مالی نتوانستیم در رویدادهای بین‌المللی شرکت کنیم.
* تعدادی از نفرات را که به اردو دعوت کرده بودیم ،حاضر به همکاری نشدند. متاسفانه یک‌سری از آن‌ها در کنار فدراسیون قرار نگرفتند و منافع شخصی شان باعث شد مقابل فدراسیون قرار بگیرند، در حالی که وقتی ورزشکار به تیم ملی دعوت می‌شود باید تمام و کمال در کنار کادر فنی قرار بگیرد.
*در کنار این موضوع تست دوپینگ دو ورزشکار دختر و پسر مثبت در آمد که همین موضوع باعث شد محل تاخت و تاز یک‌سری از افراد شود و مغرضانه حرف‌هایی را به زبان آورند،یکی از این افراد روزی خودش مسئول بود، دلش می‌خواست ما در بازی‌های آسیایی مقامی بهتر از هفتمی - هشتمی به دست نیاوریم!
*بعضی از دوچرخه‌سواران صحبت‌هایی را کردند که انتخابی‌های تیم ملی را دچار مشکل کردند. آن‌ها باید در کمیته‌ انضباطی پاسخگو باشند. ما در رابطه با بعضی از صحبت‌‌ها پیش از بازی‌های آسیایی کوتاه آمدیم و تصمیم گرفتیم که بعد از بازی‌‌ها چه نتیجه‌ می‌گرفتیم و چه نتیجه‌ای نمی‌گرفتیم، برخورد کنیم. از این رو از هفته‌ آینده جلساتی را برگزار می‌کنیم و دوچرخه‌سواران باید پاسخگو باشند.
*با تمام دشواری‌‌ها  در کل بعد از انقلاب کار بی‌نظیری را برای دوچرخه‌سواری انجام دادیم. در واقع ما تعهداتی را که به وزارت و کمیته‌ داده بودیم حتی بهتر از آن کار کردیم و توانستیم یک طلا، یک نقره و یک برنز را به دست بیاوریم و در واقع یکی از فدراسیون‌های موفقی بودیم که جا دارد از همه باید تشکر کنم به ویژه از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان که حمایت‌های خوبی را از ما داشتند.
*پاول بوران مربی تیم ملی پیست، قراردادش تمام شده و در جلسه کمیته‌ فنی نیز عملکردش را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و در آنجا تصمیم‌گیری می‌کنیم که از مربی دیگری استفاده کنیم یا با همین مربی کار را جلو ببریم.