kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۰۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱
با بارندگی‌های اخیر

آب دریاچه ارومیه 9 سانتی‌متر افزایش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به بارندگی‌های اخیر در این استان گفت: سطح آب دریاچه ارومیه 9 سانتی‌متر افزایش یافته است.


به گزارش ایرنا از ارومیه، کیومرث دانشجو در نشست شورای اداری استان آذربایجان غربی افزود: تراز دریاچه ارومیه در پایان شهریور ماه امسال به 1270/15 متر رسیده بود و با بارش‌های صورت گرفته در اوایل پاییز، این رقم 9 سانتی‌متر افزایش یافت.
وی گفت: البته با وجود این افزایش 9 سانتی‌متری سطح تراز دریاچه ارومیه از میزان سال گذشته کمتر است چرا که  این میزان در مدت مشابه سال گذشته 1270/40 متر بود.
وی اظهار کرد: حداکثر تراز دریاچه ارومیه در سال‌های طولانی گذشته 1278/41 متر بود و تراز اکولوژیک و لازم برای این دریاچه نیز 1274/1 متر است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: این آمار نشان می‌دهد که سطح فعلی دریاچه ارومیه بیش از 8 متر کمتر از حداکثر تراز و حدود 4 متر کمتر از تراز اکولوژیک است.
دانشجو با ابراز خرسندی از بارش‌های خوب روزهای نخست پاییز، گفت: در این مدت کوتاه، به طور متوسط 25/5 میلی‌متر در آذربایجان‌غربی بارش داشتیم و این در حالی است که میزان بارش در مدت مشابه سال گذشته 2/9 میلی‌متر و در میانگین درازمدت پنج میلیمتر بود.
وی افزود: این آمار از رشد بیش از 8 برابری بارش‌ها در پاییز امسال نسبت به سال گذشته و پنج برابری نسبت به میانگین درازمدت حکایت دارد.