kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۹۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱
نجار خبر داد

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار به استان‌ها در مواقع بحران

هزار میلیارد تومان اعتبار به استانها در مواقع بحران اختصاص می‌یابد.


معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در شورای مدیریت بحران خراسان جنوبی گفت: این اعتبارها در بودجه سال 94 برای استانها لحاظ می‌شود.
اسماعیل نجار افزود: با اختصاص این اعتبار، استانها در مواقع بحران می‌توانند سریعتر عمل کنند و نیازی نیست منتظر اعتبار از کشور باشند.
وی با اشاره به اینکه فقط 14 درصد از اعتبارات ملی مدیریت بحران در استانها در اختیار استانداران قرار دارد گفت: باید در هزینه کرد اعتبارها اختیار بیشتری به استانداران داده شود تا بتوانند در مواقع بحران مدیریت بهتری داشته باشند. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در سال‌های گذشته اعتبارات ماده 10 و 12 که مربوط به مدیریت بحران است به معاونت راهبردی ریاست جمهوری منتقل شد که امید است در برنامه ششم توسعه این اعتبارات به مدیریت بحران برگردد. نجار با تأکید بر لزوم مقاوم‌سازی سازه‌ها و نقش تعیین کننده سازه‌های مقاوم در جلوگیری از فاجعه انسانی ناشی از زمین‌لرزه‌ها گفت: توجه به ساخت و ساز ایمن و سبک‌سازی ابنیه در چارچوب دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه اساسی قرار گیرد. وی افزود: لازم است در شهرداری‌ها شورای مدیریت بحران تشکیل شود تا با هماهنگی آن در بخش‌ها، شهرها و استانها از ظرفیت شهرداری‌ها در پیشگیری و مقابله با بحران‌ها بهره ببریم. معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران صبح دیروز از طرح انحراف مسیر رودخانه شکراب بیرجند و مرکز کنترل مدیریت بحران این استان دیدن کرد.