kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۹۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰
شریعتمداری اعلام کرد

اختصاص 450 میلیارد تومان یارانه شیر در نیمه دوم امسال

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: قریب به چهار هزار و 500 میلیارد ریال یارانه شیر به دامداران و صنایع شیر در شش ماهه پایانی سال جاری اختصاص می‌یابد.


«محمد شریعتمداری» در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گلستان افزود: در سه ماه پایانی سال 92 و شش ماه اول سال جاری حدود 50 هزار میلیارد ریال یارانه به صنایع شیر و دامداران اختصاص یافت.
وی با بیان این که اگر تاخیری در پرداخت یارانه صورت گیرد دلیل بر منتفی بودن آن نیست اضافه کرد: به دلیل محدودیت مصرف شیر در کشور و نقش آن در تامین سلامت مردم به ویژه نسل جوان، ریاست‌جمهوری دستور برقراری یارانه مجدد شیر را دادند تا با قیمت مناسب‌تر از کشاورزان خریداری شود.
معاون رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: دولت در تفویض اختیار به استانداران مصر بوده و مدافع افزایش اختیارات استانداران برای اداره استان بیش از گذشته است.
وی گفت: شورای برنامه‌ریزی استانی نیز در تنظیم سند برنامه ششم توسعه نقش اساسی دارد و دولت سعی دارد اختیاراتی را برای اتخاذ تصمیماتی از سوی شورا تفویض کند تا تصمیمات قوی‌تر در استان‌ها گرفته شود.
وی در ادامه با اشاره به این که محدودیت منابع و درآمد مشکل کشوری است، ادامه داد: نگاه به تامین منابع مالی پروژه‌ها و طرح‌ها از طریق صندوق توسعه ملی، نگاه سنتی است که هم‌اینک بخشی از توسعه کشور بدان متکی است.
شریعتمداری با بیان این که برای جبران عقب‌ماندگی‌های کشور باید از منابع سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی استفاده کرد، گفت: به جای این که منتظر بودجه عمومی و کل کشور و سفر ریاست‌جمهوری باشیم باید قدم‌ها را بیشتر برداشت و از هم‌اکنون با ایجاد دفاتری در استانداری برای این کار و برقراری ارتباطاتی گسترده‌تر، از این منابع بهره برد.
وی افزود: بنیاد مستضعفان در سال جاری افزون بر 40 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در کشور داشته است که استانداران با اتصال به این نهادها و امضای تفاهم‌نامه‌هایی می‌توانند از نقش آنها در توسعه کشور استفاده کنند و دولت هم به آنها کمک می‌کند.