kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۹۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰

پایان جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با معرفی برترین‌ها

بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که از جمعه گذشته طی چهار روز در اصفهان جریان داشت، دوشنبه شب در مراسمی با معرفی برترین‌ها و برگزید‌گان این جشنواره به کار خود پایان داد.

اصفهان- خبرنگار کیهان:

در این جشنواره که در بخش‌های سینمای ایران، بین‌الملل کوتاه و بلند، پویانمایی، ویدیویی کوتاه و بلند با حضور فیلمسازان داخلی و خارجی برگزار شد، 42 اثر منتخب از 64 کشور جهان شرکت داشتند. در بخش مسابقه سینمای ایران 13 عنوان فیلم شرکت کردند و برای نخستین بار 50 اثر کوتاه ویدیویی تولید شده توسط سینماگران استان اصفهان در تالار هنر اصفهان به نمایش درآمد. نشست‌های تخصصی بین‌المللی در حوزه کودکان و نوجوانان، رونمایی از کتاب و چاپ کتاب، کارگاه‌های عروسک‌سازی، فیلم‌سازی، نمایش فیلم‌های ساخت اصفهان در تالار هنر، دوبله همزمان، نشست تخصصی نقش نهادهای تربیتی و آموزشی در سینمای کودکان و نوجوان، نشست تخصصی تاثیر تلویزیون و بازی‌های رایانه‌ای بر سینمای کودک و نوجوان و سایر برنامه‌های این جشنواره بود.
در مجتمع فرهنگی و هنری استاد فرشچیان اصفهان فیلم‌های شرکت‌کننده در جشنواره برای اهالی رسانه و هنرمندان به نمایش درآمد و نشست‌های تخصصی آن با حضور هنرمندان آن فیلم‌ها و سینمای ایران برگزار شد. دبیر بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان به ایرنا گفت: فصل جدیدی در سینمای کودک در حال رقم خوردن است و در آینده جریانی را به نفع این سینما راه‌اندازی خواهیم کرد.
مهدی مسعودشاهی افزود: هدف نهایی ما رشد و توسعه سینمای کودک است و برای دستیابی به این هدف لزوم رفع موانع فراروی این سینما و تعریف جایگاه آن در سینمای ملی ضروری است. وی تاکید کرد: باید از سینمای کودک مراقبت و در این راستا برنامه‌ریزی و آسیب‌شناسی کرد.
وی گفت: در آینده موضوع اکران فیلم‌های سینمای کودک را خواهیم داشت که در این جهت منابع مالی و مخاطب هر کدام نقش خود را به درستی ایفا خواهند کرد. مسعودشاهی تاکید کرد: با تشکیل خیرین سینمای کودک، بخش‌های خصوصی و دولتی در کنار هم مدیریت می‌شوند و نیاز سینمای کودک را برطرف خواهند کرد. وی افزود: سینمای کودک باید با توجه به تکنولوژی روز دنیا برای نسل آینده نیز آماده شود.