kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۸۴۵
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸
رئیس سازمان سینمایی:

جشنواره مقاومت خط مقدم جبهه سینمایی و رسانه‌ای انقلاب برگزار می‌شود(اخبار ادبی و هنری)

رئیس سازمان سینمایی کشور در پی برگزاری موفق و باشکوه هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با انتشار یادداشتی از تلاش‌ها و زحمات مسئولان برگزاری و همکاران این رویداد سینمایی قدردانی کرد.
 
 
 
 
در بخشی از یادداشت محمد خزاعی، ‌رئیس سازمان سینمایی آمده است: جشنواره فیلم مقاومت تصویری از گذشته و امروز ماست. جایی است که می‌توان خیل هنرمندان متعهد به آموزه‌های دینی و انقلابی را در زیر پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی دید. این جشنواره، لبه نبرد فرهنگی و خط مقدم جبهه سینمایی و رسانه‌ای انقلاب است که باید بیش از پیش تقویت شود.در ماه‌های اخیر که همه مساعی رسانه‌های بدخواه مصروف این مهم شده که تاریخ این کشور را تحریف کنند، بخش عمده‌ای از این تلاش برای مصادره انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس متمرکز شده است. تاریخ انقلاب ما و دفاع مقدس گواه روشن و خیره‌کننده‌ای بر حقانیت و سترگی کار زنان و مردانی است که شجاعانه در برابر هیمنه استکبار جهانی ایستاده و یک‌تنه دنیا را به حیرت واداشتند.
وی افزود: بي‌ترديد، يكي از بزرگ‌ترين چالش‌ها و خلأها در اين حوزه فقدان ديپلماسي فرهنگي و نگاه استراتژيك پایدار است که جشنواره بين‌المللي فيلم «مقاومت» در اين زمينه كارنامه قابل قبولي داشته است كه بايد به فال نيك گرفت. تقویت این رویداد راهبردی و استمرار آن باعث می‌شود خیلی از فیلمسازان مستقل و ضداستعمار در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین و حتی اروپا و آمریکای شمالی که جایی در جشنواره‌های بین‌المللی غرب ندارند در این جشنواره حضور پیدا کنند و به پایگاهی برای تبادل‌نظر و اندیشه این فیلمسازان مستقل، تبدیل شود.