kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۸۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۳

حوادث کوتاه از کشور


    تصادف تویوتا با پراید
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در کیلومتر 16 محور «زاهدان-خاش» بلافاصله تیم‌های گشت پلیس راه در محل حاضر شدند.
سرهنگ شرافتی افزود: در این تصادف یک دستگاه خودرو تویوتا به دلیل انحراف به چپ با یک دستگاه سواری پراید برخورد کرد.
وی تصریح کرد: در این حادثه در اثر شدت ضربه 3 تن از سرنشینان هر دو خودرو در محل فوت و 3 تن دیگر نیز مجروح شدند.
دستگیری قاتل
اهواز - خبرنگار کیهان: دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر گفت: در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان مبنی بر وقوع یک فقره قتل، ماموران انتظامی به محل اعزام شدند.
علیرضا باوی افزود: با انجام تحقیقات لازم و معاینات پزشکی قانونی مشخص شد که جسد مربوط به دختری 17 ساله است که قاتل پس از خفه کردن اقدام به قتل وی به وسیله چاقوکرده و متواری شده است.
وی ادامه داد: با پیگیری‌های ويژه دادستانی و بازپرسی ویژه قتل این دادسرا و با همکاری پلیس آگاهی، یک نفر متهم به هویت مسلم ب 19 ساله در حالی که قصد فرار به شهرستان اهواز را داشت، دستگیر شد.
باوی اظهار داشت: متهم پس از دستگیری به ارتکاب قتل اعتراف کرد و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد تحقیقات در مورد کشف سایر زوایای پرونده از جمله انگیزه جرم، ادامه دارد.
توقیف محموله سلاح شکاری
اهواز - ایرنا: معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز از کشف 72 قبضه سلاح شکاری غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.
«صادقی گندمانی» افزود: طبق گزارش رسیده از پلیس اطلاعات و امنیت و صدور حکم قضایی، ماموران با استقرار در پلیس راه اهواز، اندیمشک موفق به کشف 48 قبضه سلاح شکاری از یک دستگاه خودروی کامیون باری شدند.
وی ادامه داد: 2 نفر به هویت ر.ن و ع.ص در این عملیات دستگیر شدند که پس از تحقیق و بازجویی از آنان عامل سوم پرونده نیز شناسایی و دستگیر شد.
گندمانی تصریح کرد: ماموران پلیس در بازرسی از منزل متهم دیگر پرونده به هویت ح.ع که اقدام به خرید و فروش سلاح می‌کرد 48 قبضه سلاح شکاری دیگر کشف کردند.
کشف 1500 کیلو ماده مخدر
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی یزد گفت: ماموران مبارزه با مواد مخدر و عوامل یگان تکاوری این استان با انجام کارهای فنی و اطلاعاتی از بارگیری و انتقال یک محموله سنگین مواد افیونی از شرق کشور به طرف استان‌های شمالی مطلع شدند.
سرهنگ کاکاوند با اشاره به شناسایی خودرو اشرار و سوداگران مرگ تصریح کرد: ماموران با انجام یک عملیات برنامه‌ریزی شده و منسجم خودروهای قاچاقچیان را شناسایی و دستور ایست دادند و در یک عملیات ضربتی و مسلحانه یک هزار و 20 کیلو تریاک و 416 کیلوگرم هروئین کشف کردند.
وی به توقیف چند دستگاه خودرو اشرار و قاچاقچیان نیز اشاره کرد و افزود: در این ارتباط 6 تن از سوداگران مرگ دستگیر و 5 دستگاه خودرو توقیف شد.
خودرو حامل 400 کیلو حشیش
بندرعباس - ایرنا: فرمانده انتظامی جاسک هرمزگان گفت: 500 کیلوگرم مواد مخدر شامل 400 کیلوگرم حشیش و 100 کیلوگرم تریاک از یک دستگاه خودرو پژو در این شهرستان کشف شد.
سرهنگ بهرام خدایی چگینی افزود: این مقدار مواد مخدر دوشنبه شب در یک عملیات تعقیب و گریز در محدوده روستای بریزگ بخش مرکزی جاسک کشف و یک نفر از قاچاقچیان در این عملیات دستگیر شد.
توقیف محموله کالای قاچاق
کرج - ایرنا: رئیس دبیرخانه مبارزه با کالای قاچاق و ارز البرز گفت: 7 دستگاه تریلر حامل انواع کالاهای قاچاق طی دو روز گذشته در این استان کشف شد.سعید شفیعیان افزود: در این تریلرها 67 تن انواع مواد شوینده، مواد غذایی و آرایشی بارگیری شده بود.
وی با بیان اینکه شعبه 4 تعزیرات حکومتی استان البرز پرونده این کالای قاچاق را بررسی می‌کند، ادامه داد: تریلرها در منطقه گرمدره کرج توقیف شدند.
سیلاب در جیرفت
جیرفت - ایرنا: بخشدار اسماعیلی شهرستان جیرفت گفت: بر اثر بارش باران و جاری شدن سیلاب به زیرساخت‌های این بخش خسارت وارد شد.
جعفر جلالی افزود: به علت جاری شدن سیلاب در بامداد روز سه‌شنبه بخشی از راه اصلی جیرفت - بلوک - فاریاب تخریب شده است.
وی ادامه داد: سیلاب به بخش کشاورزی در 5 روستای اسماعیلی نیز خسارت وارد کرده است.
جسد کودک از دریا بیرون کشیده شد
فریدونکنار - فارس: فرمانده مرزبانی دریابانی مازندران از پیدا شدن جسد کودک 12 ساله تهرانی در دریای فریدونکنار خبر داد.
هوشنگ حسینی با اشاره به اینکه جسد این کودک در لنگرگاه کشتی‌های تجاری بندر فریدونکنار توسط نیروهای گشت مرزبانی از دریا بیرون کشیده شد، افزود: این کودک عصر روز شنبه در منطقه ممنوعه، اقدام به شنا کرده بود که به دلیل عدم آشنایی با فنون شنا غرق شد و جان خود را از دست داد.وی ادامه داد: جسد این کودک برای سیر مراحل قانونی تحویل خانواده‌اش شد.
آدم‌ربایان به دام افتادند
بناب - مهر: دادستان عمومی و انقلاب بناب از دستگیری ربایندگان دختر 12 ساله در این شهرستان خبر داد.
سعید قاسمی‌وند در تشریح جزئیات این خبر افزود: آدم‌ربایان دختر 12 ساله را 48 ساعت پس از ربایش، به قتل رساندند.
وی با بیان اینکه تعداد آدم‌ربایان این پرونده، 3 نفر  هستند اظهار داشت: آدم‌ربایان پس از قتل دختر 12 ساله، وی را در منزل خود دفن کردند.
قاسمی‌وند تصریح کرد: یکشنبه هفته گذشته بعد از تعطیلی مدارس این دختر در مراجعه به منزل ربوده شد.وی ادامه داد: پس از وصول گزارش آدم‌ربایی،‌ نهادهای مربوطه در کمتر از یک هفته آدم‌ربایان را که 3 نفر بودند، شناسایی و دستگیر کردند.
 توقیف 300 کیلو حشیش
سیریک- فارس: فرمانده دریابانی سیریک گفت: روز دوشنبه توسط ماموران گشت اطلاعات و عملیات پایگاه دریابانی این شهرستان از یک دستگاه خودرو نیسان سایپا در محور جاده اصلی سیریک جاسک مقدار 300 کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش کشف و ضبط شد.حمید چگینی افزود: در این ارتباط یک نفر متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
نابودسازی مواد مخدر در لرستان
خرم‌آباد- فارس: ظهر دیروز با حضور فرمانده نیروی انتظامی لرستان، نماینده ولی‌فقیه در نیروی انتظامی لرستان، رئيس دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان در دومین روز از هفته ناجا بیش از یک تن انواع مواد مخدر در مرکز اقامتی ماده 16 نور در خرم‌آباد امحاء شد.
شناسایی انبار مواد نیروزا
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان دیلم استان بوشهر گفت: ماموران پلیس اطلاعات در بازرسی از یک انبار نگهداری کالاهای ممنوعه تعداد 36 قوطی شربت نیروزا و یک هزار و 363 قوطی پودر نیروزا و 493 هزار و 565  عدد قرص نیروزا را کشف و ضبط کردند.
صالحی با اشاره به اینکه در این ارتباط 2 نفر دستگیر و 2 دستگاه خودرو نیز توقیف شد افزود: ارزش کالاهای کشف شده بالغ بر 5 میلیارد ریال برآورد شده است.