kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۸۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
تسهیلات ویژه پلیس راهور تهران در هفته ناجا

خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی ترخیص می‌شود

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از رفع توقیف خودروها و موتورهایی که مرتکب تخلفات رانندگی شده‌اند، در هفته نیروی انتظامی خبر داد و گفت: این آزادسازی بدون بخشش جریمه‌ها و به شرط نداشتن شاکی خصوصی صورت خواهد گرفت.


سرهنگ تیمور حسینی دیروز در نشست با خبرنگاران تاکید کرد: دارندگان خودرو و موتورسیکلت که وسیله نقلیه‌شان به خاطر تخلفات رانندگی در پارکینگ بسر می‌برد از 13 مهرماه به مدت یک هفته می‌توانند با در دست داشتن دو مدرک مفاصا حساب (پرداخت کلیه جریمه‌ها) و سند خودرو و رسید وسیله نقلیه یا دستور قضایی اقدام به ترخیص خودروی خود کنند.
وی تاکید کرد: برای ترخیص خودرو نیاز به امضای هیچ کدام از مسئولان راهنمایی و رانندگی نیست.
وی افزود: این تسهیلات شامل خودروها و موتورسیکلت‌هایی که شاکی خصوصی یا دستور قضایی داشته باشند، نمی‌شود.
به گفته سرهنگ حسینی، در هفته ناجا مراکز اجرایی تا ساعت 17 به سرویس‌دهی به مراجعین می‌پردازند.
هنوز برای ساماندهی مراکز معاینه فنی برنامه‌ای نداریم
رئیس پلیس راهور تهران در پاسخ به سوال خبرنگار کیهان درباره نارضایتی شدید فرمانده نیروی انتظامی کشور از مراکز معاینه فنی خودرو گفت: هنوز هیچ برنامه‌ای مبنی بر سازوکار جدید برای معاینه فنی خودروها تدوین نشده است.
وی تاکید کرد: عملکرد مراکز معاینه فنی در تهران رضایتبخش است و برگه‌های صادره از این مراکز قابل اعتماد هستند.
سرهنگ حسینی با اشاره به وجود 3 میلیون و 500 هزار خودرو در داخل شهر تهران گفت: فک پلاک از خودروهای دودزا به عنوان یک دستورالعمل در حال اجراست.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری به دودزا بودن پنج درصد خودروهای موجود در تهران اشاره کرد و گفت: برگه معاینه فنی آنها فاقد اعتبار است.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه اکثر خودروهای دودزا متعلق به دستگاه‌های اجرایی است، تاکید کرد: جمع‌آوری خودروهای دودزا هیچ کاری ندارد، اما منتظریم در این رابطه اتفاق درستی بیفتد.
صدور روزانه 23 هزار برگ جریمه در تهران
رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به تاکید فرمانده نیروی انتظامی درباره صدور روزانه 100 هزار برگه جریمه در سراسر کشور گفت: 30 درصد این برگه‌ها در تهران صادر می‌شود.وی تاکید کرد: طبق قانون جرایم اخذ شده به حساب خزانه واریز می‌شود.
سرهنگ حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه با توجه به درآمد روزانه چند هزار میلیارد تومانی راهنمایی و رانندگی در کشور چه مقدار از این درآمد صرف سلامت و رفاه ماموران میدانی این حوزه می‌شود گفت: بخشی از مبالغ جریمه‌های اخذ شده در جاده‌ها و معابر برون‌شهری به حساب وزارت راه و شهرسازی و بخشی نیز به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود و قطعا بخش قابل توجهی نیز برای زیرساخت‌های مناسب استفاده می‌شود.
وی در این رابطه به تسهیلات مربوط به ماموران راهنمایی و رانندگی که همیشه در معرض آلودگی‌های مختلف هوا، صوتی و بینایی هستند و تاثیر جدی بر روح و روان آنها دارد، اشاره کرد و گفت: ما به سهم خود تلاش می‌کنیم تا با تخصیص تسهیلاتی از قبیل اعزام به مراکز رفاهی و سیاحتی، امکاناتی را برای این افراد فراهم کنیم.
به گفته سرهنگ حسینی هر یک از ماموران روزانه یک عدد سهمیه شیر دارند که معمولا  در محل خدمت و در سر چهارراه‌ها دریافت می‌کنند.
فعالیت رسمی همیاران از امروز آغاز شد
فرمانده راهور تهران بزرگ از آغاز فعالیت رسمی همیاران پلیس در تهران خبر داد و گفت: 180 همیار پلیس فردا (امروز) با حضور در 20 تقاطع در کنار مدیران ارشد راهنمایی و رانندگی تلاش خواهند کرد تا نقطه عطفی در تغییر رفتار در حوزه رانندگی باشند.وی تجلیل از خانواده‌های ماموران نمونه راهنمایی و رانندگی و تقدیر از 180 راننده نمونه دستگاه‌های دولتی و حمل و نقل عمومی تهران را از دیگر ویژه‌ برنامه‌های هفته نیروی انتظامی اعلام کرد.