kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۸۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲

توضیح دادگستری درباره اختلاس 7 میلیارد ریالی در شهرداری سیرجان

رئيس دادگستری سیرجان با اشاره به پرونده اختلاس 7 میلیارد و 90 میلیون ریالی در شهرداری سیرجان شایعه دستگیری تمام اعضای شورای اسلامی این شهرستان را رد کرد.


سید محمود علیزاده به ایرنا افزود: شورای شهر و شهرداری سیرجان همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.
وی ادامه داد: شایعات در مورد تعداد متهمان و مبالغ فساد مالی یا اتهام در شهرداری سیرجان به‌گونه‌ای رقم خورد که برازنده شیوه‌های اطلاع‌رسانی نبوده و نیست.
این مسئول خاطرنشان ساخت: با ورود بازرسان به شهرداری سیرجان تمامی موارد مالی و حتی تخلفات اداری مورد بررسی قرار گرفت و حضور بازرسان تا پایان سال ادامه دارد.رئيس دادگستری شهرستان سیرجان تصریح کرد: تاکنون فقط یک پرونده تشکیل شده که 6 نفر از کارکنان سابق و فعلی شهرداری و 2 شهردار اسبق و فعلی به اضافه یک عضو شورای شهر سیرجان در این زمینه متهم هستند.
وی گفت: احتمال افزوده شدن پرونده‌های جدید در این ارتباط در دستگاه قضا دور از انتظار نیست اما تا جرمی ثابت نشود نمی‌توان فرد یا افرادی را در ردیف مجرمین قرار داد.
علیزاده تاکید کرد: احتمال ورود پرونده‌های جدید مبنی بر اختلاس یا رشوه در روند کار بازرسان از شهرداری سیرجان نیز وجود دارد که تا امروز فقط پرونده اتهام 300 میلیون تومانی رشوه و پرونده 300 میلیون تومانی اختلاس در بخش‌های ماشین‌آلات و طرح‌های عمرانی مطرح شده است اما هنوز ثابت نشده وکسی مجرم نیست.