kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۶۷۵
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶
جهان

جدیدترین آمار ابتلا و فوت بر اثر کرونا


در تازه‌ترین نمودار مربوط به تلفات روزانه کرونا، فرانسه در صدر قرار گرفته است.
 به گزارش خبرگزاری صداوسیما، طبق جدیدترین آمار ثبت شده از میزان آلودگی به ویروس کرونا و شمار تلفات بیماری کووید-۱۹ در جهان، تا دیروز ۶۸۱ میلیون و ۴۱۱ هزار و ۲۸۱ نفر به این بیماری مبتلا شده و ۶ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۲۰۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
در آخرین اعلام آمار روزانه، در فرانسه ۶ هزار و ۱۸۸ مورد جدید ابتلا و ۹۰ مورد مرگ ثبت شد و شمار تلفات نیز به ۱۶۵ هزار و ۱۶۳ نفر رسیده است. در تایوان ۹ هزار  و ۹۸ مورد جدید ابتلا و ۵۴ مورد مرگ ثبت شد و شمار تلفات نیز به ۱۸ هزار و ۴۲۵ نفر رسیده است. آمریکا از نظر تعداد کل مبتلایان و فوتی‌ها در صدر است. تاکنون ۱۰۵ میلیون و ۵۹۹ هزار و ۶۵ مورد ابتلا و ۱ میلیون و ۱۴۸ هزار ۷۶۵ مورد مرگ بر اثر آن را ثبت کرده است. در آخرین آمار روزانه هم بیش از ۷ هزار  و ۴۵۱ مورد جدید به شمار بیماران و ۵۰ مورد مرگ به تلفات کرونا در آمریکا اضافه شد.
در ژاپن ۹ هزار  و ۱۱۳ مورد جدید ابتلا و ۴۹ مورد مرگ ثبت شد و شمار تلفات نیز به ۷۳ هزار و ۳۸ نفر رسیده است. در روسیه ۱۰ هزار و ۳۱۱ مورد ابتلای جدید و ۴۴ مورد مرگ بر اثر کرونا ثبت شد و تعداد کل تلفات کرونا به ۳۹۶ هزار و ۵۰۷ مورد رسید. در اسپانیا ۱ هزار و۱۵۰ مورد جدید ابتلا و ۱۹ مورد مرگ ثبت شد و شمار تلفات نیز به ۱۱۹ هزار و ۶۱۸ نفر رسیده است. در مکزیک ۳ هزار و ۸۰۹ مورد جدید ابتلا و ۱۸ مورد مرگ ثبت شد و شمار تلفات نیز به ۳۳۳ هزار و ۱۸۸ نفر رسیده است. در کره جنوبی ۱۰ هزار و ۳۳۵ مورد ابتلای جدید و ۱۲ مورد مرگ بر اثر کرونا ثبت شد و تعداد کل تلفات کرونا به ۳۴ هزار و ۹۳ مورد رسید. در شیلی ۳ هزار و ۷۰۸ مورد ابتلای جدید و ۱۲ مورد مرگ بر اثر کرونا ثبت شد و تعداد کل تلفات کرونا به ۶۴ هزار و ۲۸۵ مورد رسید.