kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۵۲
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳
محمدحسن مهری خبر داد

حمل رایگان بار حجاج توسط شرکت پست در 7 استان

مدیرعامل شرکت پست از افتتاح 5 سرویس، 100 خدمت جدید و 4 پروژه عمرانی در مراسم گرامیداشت روز پست خبر داد.


محمدحسن مهری دیروز در یک نشست خبری به مناسبت 17 مهر روز جهانی پست با اشاره به راه‌اندازی 4 سرویس و 80 خدمت پستی در 6 ماهه اول سالجاری گفت: سال 92 شرکت پست 310 میلیون مرسوله را قبول کرده و از این میزان 36 میلیون متعلق به مرسولات پست پیشتاز 11 میلیون پست سفارشی، 127 میلیون پست عادی، 18 میلیون پست الکترونیکی و 114 میلیون خدمات فروشگاه بوده است.
مدیرعامل شرکت پست افزود: در مجموع 19 درصد رشد ترافیکی نسبت به سال قبل را شاهد بودیم.
وی تصریح کرد: هدف‌گذاری برای سال 93 حدود 25 درصد رشد ترافیکی است که از این میزان 6 درصد عقب است.
مهری همچنین از مثبت شدن تراز مالی شرکت پست در 6 ماهه نخست سال طی سال‌های اخیر خبر داد.
مدیرعامل شرکت پست توضیح داد: شرکت پست 3500 میلیارد ریال زیان انباشته و 146 میلیارد تومان بدهی مستقیم به شرکت‌هایی از جمله دفاتر آی‌سی‌تی روستایی، هواپیمایی، شرکت‌های نظافتی و پیمانکاران دارد که از این میزان 70 درصد بدهی‌ها پرداخت شده و 40 میلیارد تومان باقی مانده را نیز در آینده تسویه خواهیم کرد.
وی همچنین از پیش‌بینی امکاناتی برای زائران حج تمتع خبر داد وگفت: از 17 مهرماه اولین پرواز حجاج در فرودگاه امام به زمین خواهد نشست که در قراردادی 3 جانبه با سازمان حج، فرودگاه امام و شرکت پست مقرر شده تمامی بار و وسائل حجاج توسط شرکت پست در 7 استان توزیع شود.
مدیرعامل شرکت پست افزود: این استان‌ها شامل استان‌های اطراف تهران از جمله قم، سمنان، مازندران، همدان، قزوین، البرز و خود استان تهران است.
مهری همچنین یادآور شد: قرار بود انتقال اسباب زائران از مکه و مدینه نیز انجام شود که هنوز این بخش کار عملیاتی نشده و در سال‌های آینده انجام خواهد شد.وی درباره هزینه‌های این طرح گفت: بخشی از هزینه توسط فرودگاه امام‌خمینی و بخشی توسط شرکت پست  تقبل می‌شوند.
مهری در خصوص طرح پاکت قبوض نیز توضیح داد: قرار بود در این طرح تمامی قبوض در یک پاکت به صورت تجمیع شده قرار گیرد و به درب منازل ارسال شود که آمادگی این کار از سوی شرکت پست وجود دارد و اجرای این طرح هنوز به هماهنگی و آمادگی شرکت‌های خدمات‌دهنده است.
وی ادامه داد: شرکت پست در برنامه دارد که در سال 96 به تمام افراد بالای 15 سال برای دریافت خدمات دستگاه‌های دولتی و اجرایی ایمیل پستی ارائه دهد.
مدیرعامل شرکت پست افزود: علاوه بر این طرح شرکت پست طرح ایمیل پستی را پیشنهاد داده که در آن تمامی دیتاهای خدمات شهری از طریق ایمیل پست به صورت هفتگی و ماهانه برای مشترکان ارسال شود.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود در مورد یارانه‌های دولتی برای پست گفت: در همه دنیا پست سوبسید می‌گیرد که در ایران این رقم 40 تا 50 درصد است و در جایی مثل آمریکا 2/05 تا 3 درصد است که باید تلاش کنیم میزان سوبسید را کاهش دهیم.مهری همچنین با اشاره به فاز آزمایشی دو سرویس پست تلفنی و سرویس پست لجستیک از اعلام رسمی این دو سرویس پس از پایان آزمایش‌های نهایی خبر داد.