kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۴۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۴
وزیر بهداشت خبر داد

بهسازی مراکز درمانی فرسوده روستاهای رفسنجان تا پایان امسال

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بهسازی و تعمیر مراکز درمانی فرسوده در حوزه روستاهای شهرستان رفسنجان تا پایان سال جاری خبر داد.


سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه کلنگ‌زنی ساختمان ادارات دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای تکمیل بیمارستان 300 تخت خوابی شهید باهنر کرمان، بایستی بخش‌های مختلفی از این بیمارستان را ارتقاء دهیم تا بتوان در موعد مقرر یعنی 1/5 سال آینده به بهره‌برداری برسد.
وی افزود: این بیمارستان نیروهای خدماتی و تخصصی کم دارد و کار سخت ما این است که این نیازها را تامین کنیم.
قاضی‌زاده هاشمی درباره تجهیز بیمارستان امام حسین(ع) رفسنجان نیز که از سوی یکی از خیرین ساخته شده است، عنوان کرد: بیمارستان 96 تخت خوابی امام حسین(ع) رفسنجان نیز درآینده‌ای نزدیک تجهیز می‌شود و بخشی از خدمات را برای زنان باردار و نوزادان آماده سازی خواهیم کرد.
وی همچنین از ارتقاء خدمات درمانی مورد نیاز مردم شهرستان انار و بهسازی و تعمیر مراکز درمانی فرسوده در حوزه روستاهای این شهرستان‌ تا پایان امسال خبر داد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان علی‌ابن ابیطالب(ع) رفسنجان کلنگ احداث ساختمان ادارات دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان  را نیز به زمین زد.
قاضی‌زاده هاشمی در جمع هیئت رئيسه دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان گفت: درست نیست که بیمارستان‌های مجهز در مرکز استان ایجاد شود و از آن طرف شهرستان‌های کرمان از خدمات اولیه پزشکی نیز برخوردار نباشند.
وی از بهره‌برداری از بیمارستان شهید باهنر کرمان در کمترین زمان ممکن خبر داد و افزود: این امر نیازمند همت استاندار کرمان و رئيس دانشگاه شهید باهنر کرمان است.
قاضی‌زاده هاشمی از مسئولین کرمان خواست که نگاهی ویژه به جنوب و شرق این استان داشته باشند و افزود: در مناطقی که سرمایه‌گذاران حضور دارند باید بخش خصوصی با حفظ منافع مردم وارد عرصه شود اما در مناطقی که مورد استقبال سرمایه‌گذار قرار نمی‌گیرد دولت باید اقدام کند.