kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۴۰۷
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶

تونسی‌ها پرچم آمریکا را به آتش کشیدند

 
 
گروهی از مردم تونس در تجمع خود برای حمایت از مردم سوریه و مخالفت با تحریم یکجانبه آمریکا علیه این کشور، پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.
در این تجمع که به منظور دفاع از مردم مظلوم سوریه و مخالفت با اشغالگری و تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه سوریه، برگزار شد، تظاهرات‌کنندگان، پرچم آمریکا را به آتش کشیدند. آن‌طور که ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک نقل کرده، آنها همچنین همبستگی خود را با ملت سوریه به‌ویژه با توجه به زلزله اخیر روی داده در این کشور ابراز داشتند. وزارت کشور تونس دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از این تظاهرات که در شهر پایتخت تونس انجام شد، تعدادی از شرکت‌کنندگان به‌دلیل آتش زدن پرچم آمریکا بازداشت شده و تحقیقات از آنها آغاز شده است. در این بیانیه آمده است: «وزارت کشور اطلاع یافت که عده‌ای در روز چهارم مارس ۲۰۲۳ پرچم آمریکا را در حاشیه تظاهراتی که در مقابل تئاتر شهرداری در خیابان حبیب بورقیبه در پایتخت سازمان‌دهی شده بود، به آتش کشیدند و یگان‌های امنیتی افراد مرتبط را با این موضوع را بازداشت کردند.»
خبر دیگر از این کشور آن‌که انجمن قضات تونس در بیانیه‌ای با هشدار نسبت به اظهارات و اقدامات رئیس‌جمهوری این کشور علیه قضات برکنار شده، وی را به مداخله مستقیم در پرونده آنها متهم کرد. انجمن قضات تونس در این بیانیه از «قیس سعید»، رئیس‌جمهور و دستگاه اجرایی این کشور خواست که به استقلال دستگاه قضایی احترام بگذارند. انجمن قضات تونس همچنین در این بیانیه از وجود فشارهای بی‌سابقه علیه دستگاه قضایی تونس پس از بازداشت‌ چند قاضی به اتهام فساد و همچنین بازداشت فعالان سیاسی، قضات، وکلا، روزنامه‌نگاران و مقامات اتحادیه‌های کارگری پرده برداشت.