kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۳۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
مدیر کل دامپزشکی استان اعلام کرد

معدوم‌سازی 200 رأس گاو مبتلا به لمپی اسکن در کردستان

مدیر کل دامپزشکی کردستان از معدوم‌سازی 200 رأس گاو مبتلا به بیماری لمپی‌اسکن در این استان خبر داد.


کامران زیباکردار در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی در سنندج گفت: نظارت بر حمل و نقل دام، شناسایی کانون‌های بیماری قبل از شیوع آن، شناسایی و ممانعت از ورود بیماری‌ها و مبارزه با بیماری‌های دامی از مهم‌ترین وظایف سازمان دام‌پزشکی و ادارات تابعه آن در سطح کشور و استان‌ها است.
به گفته وی، نظارت بر واردات و صادرات انواع داروهای دامی نیز از دیگر اقدامات این اداره کل است و در همین راستا نظارت‌های خاصی به صورت مستمر در سطح کردستان انجام می‌شود.
زیباکردار با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون به صورت سالانه در سطح دام‌های روستایی به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های دامی در استان، تصریح کرد: مقابله با بیماری‌های شاخص و نیز قرنطینه دام‌ها در صورت لزوم انجام می‌گیرد.
به گفته مدیر کل دامپزشکی کردستان، بیش از یک میلیارد تومان خسارت به دلیل شیوع بیماری لمپی‌اسکین به جمعیت دامی وارد شده است که قطعاً اگر به درستی کارهای مقابله‌ای را انجام نمی‌دادیم این خسارت به 20 تا 30 برابر این میزان می‌رسید.
وی تأکید کرد: خوشبختانه با پوشش خوب رسانه‌ای که در مورد خطرات این بیماری از طریق رسانه ملی و سایر رسانه‌ها صورت گرفت و همکاری قابل تحسین دامداران استان این بیماری را کنترل کردیم.