kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۱۹۶
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱

دستغیب: برای صیانت از بیت‌المال هیچ خط قرمزی نداریم

رئیس ‌دیوان محاسبات کشور گفت: اگر کوچک‌ترین انحرافی در دورترین نقطه کشور اتفاق بیفتد، همه مسئول هستیم و باید با آن مقابله کنیم و در مسیر محافظت از بیت‌المال هیچ خط قرمزی برای دیوان محاسبات وجود ندارد.
 
 
 
 
سید احمدرضا دستغیب، رئیس ‌دیوان محاسبات کشور در نشست مدیران کل دیوان محاسبات استان‌ها، ضمن تاکید بر لزوم افزایش حساسیت نسبت به حفظ «بیت‌المال» در تمام دستگاه‌های کشور، گفت: صیانت از «بیت‌المال» و «اموال عمومی» و همچنین بررسی نحوه عملکرد دستگاه‌های مختلف وظایفی است که قانون بر عهده دیوان محاسبات کشور گذاشته است و ما هم برای انجام این وظایف تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم.
به گزارش فارس، رئیس ‌دیوان محاسبات کشور ضمن تاکید بر شأن بالای نظارتی دیوان محاسبات، خاطرنشان کرد: اگر کوچک‌ترین انحرافی در دورترین نقطه کشور اتفاق بیفتد، همه مسئول هستیم و باید با آن مقابله کنیم و در مسیر محافظت از بیت‌المال هیچ خط قرمزی برای دیوان محاسبات وجود ندارد.
دستغیب با بیان اینکه تعامل بین دیوان محاسبات کشور و سایر دستگاه‌های نظارتی از جمله کمیسیون اصل ۹۰ مجلس باید افزایش یابد، گفت: نظارت بر شرکت‌های با مالکیت عمومی در حال حاضر، در دستور کار دیوان قرار گرفته و ان‌شاءالله با کمک سایر مجموعه‌های نظارتی این مطالبه محقق خواهد شد.
وی با اشاره به لزوم تقویت سیاست‌های پیشگیرانه در دیوان محاسبات، اظهار داشت: برپایی چنین جلساتی، افزون بر شناسایی مشکلات و خلاها در مراکز استانی، موجب هماهنگی و وحدت رویه در نظارت اثرگذار نیز خواهد شد.