kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۰۴۹
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲

کیهان و خوانندگان

 
 
 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323 - ۳۰۰۰۷۱۹۳۲  
 
 
* تجربه تاریخی تمام انقلاب‌های نوین دنیا که پس از مدتی از اهداف خود منحرف شده‌اند برخی از نظریه‌پردازان علوم سیاسی دنیا را به این عقیده رسانده که انقلاب‌ها بعد از مدتی فرزندان خویش را می‌خورند ولی انقلاب اسلامی ایران یک استثناء در میان تمام انقلاب‌های دنیا است. چرا که در راهپیمایی روز 22 بهمن امسال در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شاهد افزایش 30 درصدی حضور ملت در این مراسم باشکوه بودیم به گونه‌ای که موجب تعجب دوست و دشمن شده است.
سینکی
* اهتمام دولت در گسترش روابط با کشورهای بزرگ مستقل از غرب زورگو، یعنی چین و روسیه و نیز با کشورهای منطقه باید به حذف دلار از مبادلات ارزی و افزایش ارزش پول ملی منجر گردد.
شریفیان
* مردم ایران در حالی که از برخی مسائل و مشکلات به ویژه در حوزه معیشت و اقتصادی رنج می‌برند با زمان‌شناسی و وظیفه‌شناسی با حضور پررنگ و با‌شکوه خود در راهپیمایی 22 بهمن امسال واقعاً سنگ تمام گذاشتند و دشمنان را کاملاً مأیوس ساختند. عرضم این است که این حضور مردمی حقی را هم پدید می‌آورد که ادای آن به گردن مسئولان و کارگزاران نظام می‌باشد. دولت و مسئولین هم باید تمام تلاش خود را برای خدمت به این ملت و گره‌گشایی از مشکلات آنان به کار بگیرند و به آن سرعت بدهند. 
طباطبایی
* آمریکایی که هر ساله میلیاردها دلار برای ریختن بمب بر سر مردم مظلوم کشورهای غرب آسیا هزینه می‌کند یکی از کشورهای با آمار بالای بی‌خانمان‌ها در جهان است. در همین کشور مدعی ابرقدرتی به خاطر مشکلات شدید اقتصادی، جمعیت بالای معتاد و افراد دارای مشکلات روانی و.. در معابر و مترو و... شب و روز خود را با مشقت می‌گذرانند؟!
کاویانی
* بهترین راه کاهش قیمت دلار خارج کردن آن از چرخه مبادلات و سرمایه‌گذاری است و الا دولت هر چه بیشتر ارز وارد بازار کند فایده‌ای ندارد و بازار ارز تشنه‌تر شده و قیمت آن بالاتر می‌رود.
فائزی
* چند روزی که هوای تهران و بعضی شهرهای کشور برفی بود، یاد خاطره‌ای از شهید والامقام محمود کاوه در کردستان افتادم. ایشان استاد جنگ در کوهستان بود. یکی از رزمندگان در خاطرات خود نقل می‌کند در آزاد‌سازی سد بوکان به فرماندهی شهید محمود کاوه 40 کیلومتر مسیر را در برف رفتیم و شهید کاوه چندین بار از ابتدا تا انتهای ستون را دوید تا کسی جانمانده باشد. روح تمام شهدا شاد و راهشان پر رهرو باد.
امینی
* از موضعگیری صحیح اتحادیه آفریقا در برابر رژیم ‌کودک‌کش و حمایت از ملت فلسطین تقدیر و تشکر می‌شود. اگر کشورهای اسلامی در برابر ددمنشی این رژیم آپارتایدی ایستادگی می‌کردند الان وضع کشور فلسطین و ملت ستمدیده و حتی وضعیت کشورهای اسلامی این نبود.
حیدری
* کنفرانس امنیتی مونیخ که در واقع امنیت غرب است بدون دعوت از روسیه و ایران به معنی تداوم جنگ است. غربی‌ها به دنبال امنیت خود و توسعه دامنه نفوذ و سیطره خود هستند و در این راه تمام تلاششان را می‌کنند که روسیه را شکست دهند تا نوبت به ایران برسد و پس از روس و ایران، چین نیز قادر به مقاومت نخواهد بود. باید کارشناسان و مسئولان امر نسبت به این توطئه حساب شده دشمنان حساس باشند و به مقابله جدی با آن بپردازند.
بیگی
* نخست‌وزیر رژیم جعلی گفته برای مهار ایران با عربستان رابطه برقرار می‌کنیم! یاد این ضرب‌المثل افتادم:کوری ببین که عصاکش کوری دگر شود!
قمری
* دعوت از ربع پهلوی که حتی در خانواده خود هم تره‌ای برایش خرد نمی‌کنند‌، نشان می‌دهد چقدر متولیان کنفرانس مونیخ کفگیرشان به ته دیگ خورده که فرد کودنی که هنوز پول توجیبی‌اش را از مامانش می‌گیرد را دعوت کرده‌اند تا از طرف مردم ایران اظهار وجود کند!
یاری
* در فرهنگ دینی ما به شدت با تقلید کور از سبک زندگی اجانب حتی در کارهای شخصی مثل خوراک و پوشاک به خاطر آسیب‌های زیاد آن منع شده است. لذا در کارهای اجتماعی و اداری به طریق اولی باید از تقلید خودداری کرد. متأسفانه تقلید از غرب در شکل‌دهی به سیستم قضا در یک قرن قبل موجب اطاله دادرسی می‌شود. با توجه به قدمت و غنای قضای اسلامی لازم است دستگاه قضا این تقلید کورکورانه را که زمانی انجام شده حذف و سیستم قضایی اسلامی بدون تقلید حتی در شکل ظاهری را جایگزین آن نماید.
طباطبایی- قم
* کتابخانه ملی که سالها در دست جریان غربگرا بوده است این روزها به جای کار مطالعاتی و پژوهشی به عرصه و جولان افراد بی‌مبالات و اختلاط و اعتیاد به سیگار تبدیل شده است. لطفاً مسئولین امر جلوی این وضعیت مغایر با شأن فرهنگی این مکان را بگیرند تا این مرکز همچنان جای تحقیقات علمی و پژوهشی باشد و جویندگان علم بتوانند از آن نهایت استفاده را ببرند.
حمیدی
*کاش نیروهای مقاومت فلسطین در جریان سفر پرهزینه یکی از قاتلان سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان به سرزمین‌های اشغالی او را در صورت امکان به اسلافشان ملحق کنند ویا او را با خفت و خواری از سرزمین مقدس فراری دهند. نخست‌وزیر رژیم جعلی برای فرار از فشارهای اعتراضات وزیر خارجه سابق آمریکا را به سرزمین‌های اشغالی دعوت کرده است.
امیری فراهانی
* برخی‌ها با گذشت بیش از 13 سال از فتنه 88 موسوی،‌کروبی و محمد خاتمی هنوز بر این باورند که اینها اصلاح‌طلبند. در حالی که بیانیه‌ها و عملکرد آنها به ویژه خاتمی و موسوی به عیان خبر از براندازی می‌دهد نه اصلاح‌طلبی. باید با ابربراندازان برخورد شود.
واضحی‌فرد
* از جبهه مقاومت انتظار می‌رود ددمنشی رژیم جعلی و کودک‌کش در حمله به دمشق را بی‌پاسخ نگذارد و درس فراموش نشدنی به او بدهد.
پلارک
* مطابق خواسته معاندین و بدخواهان نظام و انقلاب قرار بود جمهوری اسلامی برف امسال را نبیند ولی تداوم بارش برف و باران در مناطق مختلف کشور خیلی‌ها را غافلگیر کرد. شکست سنگین دشمنان در اغتشاشات اخیر هم که جای خود را دارد.
حسامی
* پرداخت بموقع و بدون تأخیر حقوق معلمان توسط دولت آقای رئیسی جای تقدیر و تشکر دارد، ولی باید عرض بکنم پرداخت اضافه کاری و حق‌التدریس در آموزش و پرورش با تأخیر طولانی صورت می‌گیرد. مسئولین کشور توجه به این موضوع داشته باشند که ما معلمان باید هر ماه با پول این اضافه‌کاری‌ها و حق‌التدریس‌ها زخم‌های زندگی خود را درمان کنیم.
یک معلم
* از دولت و مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) درخواست می‌شود نسبت به افزایش حقوق افراد تحت پوشش با توجه به گرانی‌ها اهتمام جدی نمایند.
محبوبی
* با توجه به اینکه برخی افراد فاقدتوانایی ارتباط با رسانه‌ها هستند و اقدامی برای درخواست سهام عدالت نکرده‌اند شایسته است با توجه به کد ملی و درآمدها، دولت رأساً اقدام به ثبت‌نام افراد بدون سهام بکند.
سیدی
* برخی از شرکت‌های تبلیغاتی بدون توجه به زیبا‌سازی شهر اقدام به چسباندن پوسترهای خود به درب منازل می‌نمایند و کوچه‌ها و معابر شکل ناهنجاری به خود می‌گیرند.آیا با این متخلفان نباید برخورد شود؟
عسگریان
* متأسفانه به علت عدم برخورد با متخلفان برخی از افراد قیمت اجناسی را که از صفر تا صد آن تولید داخلی است با دلار می‌سنجند و در نتیجه هر روز شاهد افزایش قیمت هستیم. وظیفه رسیدگی به این نوع گرانی‌ها هم با دولت است و باید برای مهار این افسارگسیختگی‌ها تدبیری بشود.
کفاشی