kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۰۳۹
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
تکذیب یک شایعه توسط پدرمتوفی و پزشک معالج

فوت دختر 11 ساله در قم هیچ ارتباطی با مسمومیت دانش‌آموزان ندارد

 
 
 
 
پدر دختر ۱۱ ساله قمی با رد ادعاهای مطرح‌شده درخصوص علت مرگ دختر خود گفت: دخترم به خاطر عفونت شدید درگذشته است و مرگ وی ارتباطی با حوادث مشکوک به مسمومیت در مدارس قم ندارد.
ابوالقاسم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به درگذشت فرزند خود مرحوم «فاطمه رضایی» و نسبت درگذشت وی به مسمومیت دانش‌آموزان در برخی مدارس قم توسط شبکه‌های ضدانقلاب، بیان داشت: درد و عفونت دخترم، از حدود یک هفته قبل از فوت آغاز شد و ایشان حتی تا قبل از شروع درد، در مجموع سه هفته به صورت حضوری به مدرسه نرفته بود، دو هفته اول به خاطر تعمیرات سیستم گرمایشی مدرسه دخترم تعطیل و کلاس‌ها غیرحضوری بود و هفته بعد از بازگشایی نیز به سبب نگرانی بنده، ایشان سر کلاس حاضر نشده بود.
رضایی افزود: دخترم در روزهایی که مدرسه می‌رفت و بعد از آن هیچ علائمی از بیماری خاصی نداشت.
وی با انتقاد از برخی ادعاهای واهی در مورد علت مرگ دختر خود، تصریح کرد: دخترم وقتی مدرسه می‌رفت هیچ‌وقت دچار مسمومیت نشده بود و در زمان حضور وی در مدرسه هیچ مشکلی یا اعلام حادثه‌ای به وجود نیامده بود.
این پدر داغدیده خاطرنشان کرد: من به‌هیچ‌عنوان اجازه نمی‌دهم عده‌ای از مرگ فرزند من به خاطر منافع خودشان سوءاستفاده کنند.
رضایی عفونت شدید و بالا بودن کراتین خون را علت مرگ دختر خود بنا بر تشخیص پزشکان یادکرد و گفت: درد و عفونت دختر من از درد پا شروع شد تا اینکه ظهر فردای آن روز با دل درد و استفراغ و تب همراه شد و بعد از این علائم دخترم را به بیمارستان بردیم اما بعد از تزریق سرم به خانه برگشتیم و بعد از آن به خاطر اصرار دخترم دیگر به بیمارستان مراجعه نداشتیم تا اینکه شرایط جسمی ایشان حاد شد و مراجعه به بیمارستان امام رضا‌(ع) و سپس بیمارستان خرمی، کمکی به بهبود ایشان نکرد و دخترم به سبب عفونت شدید فوت کرد.
 توضیحات پزشک معالج فاطمه رضایی
متخصص بیماری‌های کودکان نیز درخصوص علت فوت دختر ۱۱ ساله قمی، مرحوم «فاطمه رضایی» گفت: بیمار دختر ۱۱ ساله‌ای بود که از سه تا چهار روز دچار تب و لرز‌، بی‌اشتهایی‌، درد شکم و سرفه شده بود.
دکتر عبدالحسین پشتیبان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیمار ابتدا مراجعه سرپایی به مراکز درمانی داشته و سرم دریافت کرده بود، اما بعد از آنکه حالش خوب نمی‌شود، به بیمارستان امام رضا(ع) مراجعه و همکاران آن مرکز، آزمایش‌های لازم را از وی می‌گیرند، در آزمایش‌ها مشخص می‌شود که کراتینین خون بالا است و این یعنی فعالیت کلیه اختلال و از سوی دیگر افت اکسیژن نیز داشته است. پشتیبان ادامه داد: همکاران آن بیمارستان بلافاصله، بیمار را به بیمارستان حضرت فاطمه معصومه(س) منتقل کردند که توسط بنده و تیم پزشکی ویزیت اولیه انجام و آزمایش‌های تخصصی دیگر نیز از وی صورت گرفت که در آن آزمایش‌ها علاوه‌بر کراتینین بالا، پلاکت پایین خون و مشکلات آنزیم‌های کبدی نیز مشاهده شد. همچنین ما مشکوک به کووید و آنفلوآنزا شدیم و از سوی دیگر مشاوره‌های عفونی، خون، قلب و کلیه نیز برای وی انجام شد و تجویز داروی «آوی آی جی» را نیز برای این بیمار آغاز کردیم، اما به دلیل بیماری شدید و همچنین پاسخ ندادن به داروها، متاسفانه با تابلوی عفونت شدید، فوت شد.
این پزشک متخصص تاکید کرد: این بیمار هیچ‌گونه علائم و نشانه‌های مسمومیت نداشت و دچار مشکلات عفونی و کلیوی بوده است.