kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۸۵۷
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱

برپایی نخستین یادواره شهدای رسانه مقاومت با حضور شخصیت‌های ۷ کشور(اخبار ادبی و هنری)

دبیر نخستین یادواره شهدای رسانه مقاومت از برپایی این یادواره با حضور خانواده بیش از ۱۰۰ شهید محور مقاومت که در امور رسانه‌ای فعالیت داشتند، خبر داد و گفت: این یادواره هشتم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، حمیدرضا طباطبایی، دبیر نخستین یادواره شهدای مقاومت در نشستن خبری این یا‌دواره که روز ششم اسفندماه در مجتمع فرهنگی رسول‌زاده برگزار شد، گفت: فعالیت این یادواره در مرحله اول با شناسایی شهدای رسانه‌ای محور مقاومت انجام شد که برای این منظور اتحادیه رادیو تلویزیون‌های کشورهای محور مقاومت با ما همکاری کردند.
وی به تعداد شهدا و جانبازان رسانه‌ای محور مقاومت اشاره کرد و گفت: با پیگیری صورت‌گرفته، در عراق ۳۹ شهید و ۷۶ جانباز، در سوریه ۵۴ شهید و‌ یک جانباز، در لبنان ۱۷ شهید و ۲۱ جانباز، در یمن ۱۸ شهید، در فلسطین ۴۵ شهید و ۴۲ جانباز، در ایران ۱۷۱ شهید و ۱۷ جانباز، در افغانستان ۹۵ شهید و ۲ جانباز با محوریت رسانه داریم.
طباطبایی با اشاره به مشکلات برای دعوت ‌حضور خانواده شهدای مقاومت تصریح کرد: بسیاری از خانواده شهدای یمن و فلسطین به‌دلیل مشکلات امنیتی امکان حضور ندارند. با این وجود، سه خانواده از خانواده شهدای رسانه فلسطین و ۳۵ خانواده شهدای رسانه از عراق و ۲۰ خانواده شهدای رسانه سوریه، ۹ خانواده شهدای رسانه از افغانستان و ۱۸ خانواده شهدای رسانه‌ای از یمن در این یادواره حضور خواهند داشت.
وی با بیان اینکه یادواره شهدای رسانه‌ای مقاومت دوشنبه هشتم اسفندماه با حضور خانواده بیش از ۱۰۰ شهید رسانه‌ای مقاومت برگزار می‌شود، تصریح کرد: این یادواره با حضور شخصیت‌های فرهنگی ‌رسانه‌ای کشورهای محور مقاومت که رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت نمی‌شناسند، در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود.