kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۷۷۶
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد

هزینه‌های سنگین دارو و درمان در صدر نگرانی‌های مردم آمریکا

 
 
 
سرویس خارجی-
نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌های صورت گرفته توسط مراکز مطالعاتی آمریکا نشان می‌دهد، مردم این کشور در حوزه اقتصاد و تورم، بیش از هر چیز نسبت به گرانی دارو و درمان نگرانند و اکثر آنها معتقدند دولت بایدن اهمیتی به این مشکل نمی‌دهد.
همان‌طور که پیش از این و در سه ماه آخر سال 2022 میلادی به صورت مرتب از سوی کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی در آمریکا بیان شد و حتی مردم عادی هم نشانه‌های واضحی از آن را درک می‌کردند، مردم آمریکا در انتظار یک تورم کم‌سابقه‌ و سراسری هستند؛ تورمی که گفته شده در 40 سال اخیر بی‌سابقه است. بنابر آنچه پیش از این پیش‌بینی شده بود، تورم سنگین اقتصادی در آمریکا قرار است در سال جاری میلادی ابعاد کامل‌تری هم به خود بگیرد. 
برخی از خدمات اجتماعی به طور سنتی برای آمریکایی‌ها گران بوده و آمریکایی‌ها به ویژه از طبقات متوسط و پایین وقتی قرار است به این خدمات مراجعه کند، به احتمال زیاد با هزینه‌های بالا و ناراحتی مواجه می‌شود. «دارو و درمان» یکی از حوزه‌های گران قیمت در آمریکاست که البته حالا و در سایه یک تورم شدید و سراسری بیش از قبل از دسترس افراد عادی خارج شده است.
در چنین شرایطی یک مرکز مطالعاتی در آمریکا پژوهشی در این حوزه انجام داده و از مردم نظرسنجی کرده است. نتایج این یک نظرسنجی که به طور مشترک از سوی آکسیوس و ایپسوس انجام شده و روز پنج شنبه گذشته منتشر شده نشان می‌دهد که هزینه‌های افزایشی قبوض پزشکی و قیمت دارو در صدر فهرست نگرانی‎های آمریکایی‌ها در تامین هزینه‌های ماهانه خود قرار دارد.
در گزارشی که به نتیجه نظرسنجی ضمیمه شده، تاکید شده است: «با توجه به گزینه‌هایی برای اقدامات آینده دولت، نیمی از آمریکایی‌ها بدنبال هزینه‌های کمتر برای مراقبت‌های بهداشتی و داروهای تجویزی هستند و بسیاری از شهروندان متقاعد شده‌اند که سیاستمداران به فکر راه‌حل و چاره‌ای برای هزینه‌های نگران‌کننده درمانی خانوارها نیستند.» طبق نتیجه نظرسنجی، تقریباً هفتاد و دو درصد از شهروندان آمریکایی در این نظرسنجی تصریح کرده‌اند که هزینه‌های بهداشتی در محل زندگی آنها در حال افزایش است. این نظرسنجی همچنین از بی‌اعتمادی گسترده آمریکایی‌ها به تجارت و دولت حکایت دارد تا آنجا که 76 درصد از پاسخ‌دهندگان به شدت یا تا حدودی معتقدند که کسب‌وکارها سلامت و رفاه مصرف‌کنندگان را در اولویت قرار نمی‌دهند و از سوی دیگر 74 درصد هم نظر مشابه‌ای درباره عملکرد دولت دارند و معتقدند که دولت اولویتی برای مدیریت هزینه‌های درمانی و پزشکی شهروندان ندارد. 71 درصد از شهروندان آمریکایی‌ که در این نظرسنجی حاضر شدند شدیدا یا تا حدودی معتقدند که کشورشان به‌اندازه کافی برای مقابله با یک همه‌گیری بزرگ دیگر آمادگی لازم را ندارد. فقط 22 درصد از دموکرات‌ها و 53 درصد از افراد مستقل از اقدامات دولت در مبارزه با کرونا رضایت داشتند.
وضعیت نابسامان اقتصادی و فشار گسترده معیشتی موجب شده تا حزب حاکم نسبت به انتخابات آتی ریاست جمهوری احساس نگرانی داشته باشد و هرچه زودتر تمهیداتی را برای عادی شدن شرایط به‌عمل آورد، هرچند که پس از گذشت ماه‌ها از وقوع این چالش، دولت بایدن عمل موفقیتی در کنترل آن نداشته است.