kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۷۲۸
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶

پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با رعایت دو شرط تخلف نیست

 
 
رئیس ‌سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی تخلف نیست، گفت: 110 هزار مدرسه در کشور وجود دارد که از بین آنها 18 هزار مدرسه غیردولتی در سطح کشور داریم.
به گزارش خبرگزاری فارس، احمد محمودزاده رئیس‌سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی درباره پیش‌ثبت‌نام مدارس غیردولتی، اظهار کرد: بحث ثبت‌نام پیش از موعد در حال اتفاق افتادن است و در سراسر کشور هم می‌بینیم و یک دلیل آن هم این است که شاید تعداد مدارس غیردولتی به‌اندازه‌ای که مردم علاقه‌مند هستند، نباشد؛ 110 هزار مدرسه در کشور وجود دارد که از بین آنها 18 هزار مدرسه غیردولتی در سطح کشور داریم. 
وی با بیان اینکه پیش‌ثبت‌نام در برخی مدارس اتفاق می‌افتد، ادامه داد: برخی معتقدند که اگر عجله نداشته باشند، ظرفیت مدرسه تکمیل می‌شود چراکه صندلی در مدارس غیردولتی محدود است؛ پس نوعا عجله مردم به همین دلیل است.
محمودزاده با اشاره به اینکه همه ثبت‌نام‌های مدارس بعد از آغاز سال تحصیلی جاری شروع می‌شود، گفت: اگر مدرسه‌ای زودتر ثبت‌نام می‌کند، مراجعه‌کننده دارد؛ مردم هم به دلیل اینکه ثبت‌نام مدرسه تکمیل می‌شود، زودتر مراجعه می‌کنند. نه اینکه مدرسه یا ما ابلاغ کنیم که ثبت‌نام شروع شده است. وی با بیان اینکه پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی تخلف نیست، ادامه داد: این موضوع در شورای نظارت در سال‌های گذشته مطرح شده است که پیش‌ثبت‌نام را پذیرفتند اما شروطی را برای آن در نظر گرفتند؛ اولا شهریه گرفته نشود چون شهریه سال آینده هنوز مصوب نشده است و ان‌شاءالله بعد از عید ابلاغ می‌شود. ثانیا اگر به هر دلیلی، خانواده دانش‌آموز بعد از پیش‌ثبت‌نام منصرف شد، مشکلی نباشد.