kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۶۶۴
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶

زلزله‌ ۵/۵ ریشتری دُرز لارستان خسارت جانی و مالی نداشت

 
 
 
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس اعلام کرد: زلزله ۵.۵ ریشتری بامداد چهارشنبه در دُرز و سایبان فارس خسارت جانی و مالی نداشته است.
حسین درویشی به ایرنا گفت: در پی وقوع زلزله ۵.۵ ریشتری بامداد چهارشنبه در دُرز و سایبان فارس سه تیم امداد و نجات هلال احمر از لار به منطقه اعزام شد که بنا بر آخرین بررسی‌ها، این زلزله خسارت جانی و مالی نداشته است.
درویشی افزود: تاکنون هیچ گزارشی از میزان خسارت جانی اعلام نشده و نیروهای هلال احمر مستقر در منطقه طی تماس تلفنی اعلام عدم خسارت جانی کرده‌اند. وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های اعلامی از سوی این تیم‌ها و همچنین خانه‌های هلال، دهیاری‌ها و بخشداری منطقه هیچ‌گونه خسارت جانی اعلام نشده است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس بیان داشت: نیروهای امدادی این جمعیت در لارستان و مناطق همجوار همچنان در وضعیت آماده‌باش هستند و برای شعب لارستان، گراش و اوز هشدار آمادگی سطح قرمز صادر شد.
خلیل عبداللهی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نیز به ایرنا گفت: زمین لرزه بامداد روز چهارشنبه خسارت مالی به همراه نداشته است.
گفتنی است، ساعت ۴:۴۱:۰۸ چهارشنبه‌ سوم اسفندماه در پی وقوع زمین لرزه‌ای به قدرت
 ۵.۵ در مقیاس ریشتر و طول ۵۵:۳۶ و عرض ۲۷.۶۷ و در عمق ۱۱ کیلومتری از سطح زمین، منطقه درز و سایبان شهرستان لارستان لرزید.
دهستان درز و سایبان بخش مرکزی لارستان ۶ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد و در فاصله
 ۱۴۰ کیلومتری از مرکز شهرستان لارستان واقع است. این دهستان دارای ۱۳ روستا و چهار آبادی است. شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.
پیش از این نیز ساعت ۹:۳۵ سه‌شنبه‌ دوم اسفندماه در پی وقوع زمین لرزه‌ای به قدرت
 ۵.۲ در مقیاس ریشتر و در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین، منطقه درز و سایبان شهرستان لارستان لرزیده بود.
فرماندار ویژه لارستان در پی این زلزله اعلام کرد: در پی این زمین لرزه، ترک خوردگی در برخی منازل سنگی و خشتی روستای دُرز رخ داده‌اما آسیب به منازلی که مقاوم ‌سازی شده وارد نشده است.