kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۵۳۱
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳
قالیباف: 

بازار ارز با همکاری دولت و مجلس به ثبات می‌رسد

 
 
 
 
رئیس مجلس شورای اسلامی: اگر در بازار ارز از مسیر درست و صحیح حرکت کنیم، می‌توان با همکاری دولت و مجلس بازار ارز در کشور را به ثبات برسانیم.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز (دوشنبه یکم اسفند) در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: از حضور حماسی و تاریخ‌ساز مردم بصیر ایران اسلامی در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن صمیمانه قدردانی ‌می‌کنم و در برابر ملت موقعیت‌شناس ایران سر تعظیم و احترام فرود می‌آورم. پیام مشترک این حضور حماسی آن بود که منافع ملی و آرامش و امنیت ملت خط قرمز تمام مردم ایران است و در سایه این اتحاد، هیچ شخص و گروهی نمی‌تواند گزندی به ایران سرافراز برساند.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ملت ایران همچون گذشته دشمن‌شکن است و با تیزبینی نقشه‌های شوم دشمنان ایران و انقلاب اسلامی را می‌بیند و با عمل به موقع خود آن را خنثی می‌کند. نیازمند تاکید است که ما مسئولان حق نداریم کوتاهی و کم‌کاری خود را پشت این حضور حماسی مردم پنهان کنیم و ناکارآمدی‌ها را نبینیم؛ بر ما بیشتر از گذشته فرض است که با قدردانی از ملت سربلند ایران در راستای برداشتن بار مشکلات از روی دوش مردم اقدام کنیم.
وی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر آنکه این روزها برادران مسلمان ما در ترکیه و سوریه با فاجعه بزرگ انسانی ناشی از زلزله مهیب، دست و پنجه نرم می‌کنند. ده‌ها هزار نفر در این حادثه جانباخته‌اند و از سرنوشت هزاران نفر دیگر هنوز خبری در دست نیست.
قالیباف خاطرنشان کرد: همچنین لازم است به این نکته توجه داشت که این زلزله سهمگین ‌بار دیگر نگرانی‌ها را درباره میزان آمادگی مدیریت بحران دستگاه‌های مربوط در کشورمان زنده کرد. گرچه احتمال زلزله‌های مهیب در ایران هنوز به‌طور جدی مطرح نیست، اما باید برای این روز احتمالی که ممکن است حتی در آینده‌ای دور سر برسد، آماده بود.
رئیس مجلس در ادامه به موضوع بازار ارز نیز اشاره کرد و گفت: مدیریت قیمت ارز اهمیت زیادی برای کنترل ثبات در همه عرصه‌های اقتصادی دارد، مجلس در جلسه نظارتی خود راه‌حل‌های زیرساختی و کوتاه‌مدت مدیریت بازار ارز را ارائه کرده بود. ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی، می‌خواهم به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشند تا ما شاهد ثبات در قیمت ارز و اقتصاد ایران باشیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: اگر در بازار ارز از مسیر درست و صحیح حرکت کنیم، می‌توان با همکاری دولت و مجلس بازار ارز در کشور را به ثبات برسانیم.
اتمام کار کمیسیون تلفیق، آغاز بررسی بودجه در صحن علنی از 6 اسفند 
روز گذشته همچنین در مجلس شورای اسلامی مطرح شد که با توجه به اتمام بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ در کمیسیون تلفیق، از هفته آینده جزئیات لایحه بودجه در صحن مجلس بررسی می‌شود.
گزارش مصوبات کمیسیون تلفیق به هیئت‌رئیسه مجلس ارجاع شده و از روز گذشته (۳۰ بهمن) برای ارائه پیشنهادات نمایندگان در سامانه مربوطه بارگذاری شده است و نمایندگان ۵ روز فرصت ارائه پیشنهادات خود را دارند.
مجلس از شنبه (۶ اسفندماه) و در سه شیفت به بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جزئیات بودجه سال ۱۴۰۲ می‌پردازد.