kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۹۹۲۱
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸

پایان نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی (اخبار ادبی و هنری)

نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی بعد از چهار روز فعالیت به کار خود پایان داد.
 
 
 به گزارش خبرنگار کیهان، در این نمایشگاه که یکشنبه هفته قبل با حضور اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حاجی ملامیرزایی رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و جمعی از مسئولان فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و فعالان عرصه رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای آغاز به‌کار کرد، بیش از ۳۰۰ غرفه در بخش رسانه‌های دیجیتال و بخش بازی‌های رایانه‌ای در مساحت ۳۰ هزار مترمربع به‌صورت مفید دایر شد. نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی ‌که جلوه‌ای از هم‌افزایی دو نمایشگاه بزرگ و باسابقه رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود با هدف حمایت از توسعه کسب‌وکارها، شناخت الگوهای موفق، معرفی آخرین دستاوردها، شناخت ظرفیت‌ها و تعامل کسب‌وکارها با حاکمیت برگزار شد. رئیس نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی با تشریح دستاوردها و آنچه در این نمایشگاه گذشت، تاکید کرد: یک دهه از تاکیدهای رهبر معظم انقلاب در باب تشکیل شبکه ملی اطلاعات و نحوه معماری‌های این شبکه می‌گذرد و شاید در این دهه توفیق‌های ما مختصر و مفید منتج به تشکیل زیرساخت‌های فضای مجازی و کمی هم در لایه خدمات شده که اگر به همین بسنده کنیم اتفاق خیلی خطرناکی برای کشور می‌افتد به این معنا که زیرساخت‌ها مظروف و محتوایی مناسب سبک زندگی و حوزه فرهنگ و هنر و آداب و رسوم ما نخواهد داشت. وی ادامه داد: مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با کمک فعالان محتوای فضای مجازی زمینه فرهنگ در این فضا را به‌عنوان پیشران فراهم کرد و تلاش کرد تا مجموعه ذی‌نفعان را در کنار هم داشته باشیم و مجموعه‌ای از آسیب‌ها و نقاط ضعف را شناسایی، موانع را سست و برطرف ‌نماییم و زمینه‌ساز تولید محتوای بیشتر در فضای مجازی باشیم.
بنابر این گزارش هرچند زمان برپایی این نمایشگاه کم بود اما استقبال آحاد مردم و اقشار مختلف جامعه به‌خصوص نوجوانان، جوانان، دانشجویان، دانش‌آموزان، فعالان و تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای و فضای مجازی از آن، قابل‌تأمل بود.