کد خبر: ۲۵۸۵۷
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸

ادعاهای تکراری علیه برنامه هسته‌ای ایران در نامه اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به اوباما

حدود چهار‌پنجم اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای به باراک اوباما، ایران را به عدم همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متهم و در این ‌باره ابراز نگرانی کرده‌اند.


اعضای مجلس در نامه‌ای که متن آن در وب‌سایت مجلس نمایندگان آمریکا منتشر شده است، به رئیس‌جمهوری آمریکا نوشته‌اند که ایران باید به طور کامل پاسخ سوالات آژانس درباره جوانب نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای خود پاسخ بدهد.
در این نامه نمایندگان مجلس آمریکا مدعی شده‌اند ایران در گذشته در پارچین فعالیت‌های سری داشته است .
امضاکنندگان  این نامه مدعی شده‌اند با این حال به نظر نمی‌رسد که وعده‌های مقامات ایرانی فعلا مقامات آژانس را قانع کرده باشد.
گفتنی است مجلس نمایندگان آمریکا دارای 435 عضو است و اغلب امضاکنندگان این نامه جمهوری‌خواه هستند.