وزیر آموزش و پرورش:
برای آلودگی هوا فکری کنید؛ دانشآموزان نباید تعطیل باشند
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه درخواست میکنم برای آلودگی هوا فکری کنند؛ دانشآموزان ما نباید تعطیل باشند، چراکه از تحصیل و تربیت موثر محروم میشوند.
به گزارش ایسنا، یوسف نوری در حاشیه نشست ارائه و نقد الگوی اجراییسازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد در پاسخ به پرسشی مبنی بر امکان برگزاری کلاسهای جبرانی برای جبران تعطیلیها به دلیل تداوم آلودگی هوا باتوجه به اینکه همه دانشآموزان دسترسی به اینترنت و شاد ندارند اظهارداشت: معلمان ما در دوران کرونا هم با هزینههای خودشان زحمت کشیدند و کلاس برگزار کردند و رهبری هم از آنها قدردانی کردند، اما به طور کلی درخواست میکنم برای آلودگی هوا فکری کنند. دانشآموزان ما نباید تعطیل باشند، چراکه از تحصیل و تربیت موثر محروم میشوند. همه هم به ما اعتراض میکنند که چرا مدارس تعطیل است. در حالی که ما هم در دوران کرونا و هم این ایام، تابع تصمیم دوستان ذی ربط هستیم و این موارد را اعلام میکنند؛ اما ما قلبا ناراحت هستیم.
رایزنی برای تخصیص اعتبار تامین تبلت
برای دانشآموزان نیازمند
نوری با بیان اینکه نمونه تدریسها در «شاد» گذاشته شده و معلمان با دانشآموزان به صورت انفرادی در ارتباط هستند تا رفع اشکال کنند، افزود: یک علت عقب ماندن بچهها به دلیل نداشتن وسایلی است که با آن ارتباط برقرار میکنند. در دولت مطرح میکنیم ببینیم میتوانیم برایش اعتباری بگیریم یا خیر.
وی با بیان اینکه یک سال از ورود ما به وزارت آموزش و پرورش میگذرد اظهارداشت: همکاران اقدامات مناسبی در راستای اجرای سندتحول بنیادین انجام دادهاند که از جمله آنها میتوان به آسیبشناسی عدم اجرای سند تحول بنیادین و تنظیم یک برنامه راهبردی برای اجرایی سازی آن اشاره کرد. پیشنهاد شده که این برنامهها در معرض نقد کارشناسان قرار بگیرد و از این طریق مشارکت داشته باشیم چرا که بدون شک تضارب آرا و اختلافی که میان افراد وجود دارد میتواند به هم افزایی و وفاق در اجرای سندتحول بنیادین بیانجامد.
رتبهبندی معلمان
مصداق اجرای سند تحول است
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند مدرسهای سند تحول بنیادین در دست تدوین است گفت: براین اساس مدارس به تدریج وارد چرخه دستیابی به شاخصهای سند تحول خواهند شد. نوری ادامه داد: تلاش میکنیم تا پایان برنامه هفتم توسعه همه مدارس در جریان سند تحول بنیادین قرار گرفته و ارزیابی مدرسهای در قالب رتبهبندی مدارس انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه ستاد آموزش و پرورش باید به این باور برسد و بخواهد سند را اجرا کنند عنوان کرد: تصویب قانون نظام رتبهبندی معلمان نیز مصداق سند تحول بنیادین است که هم افزایش کیفیت آموزش و هم اصلاح نظام پرداخت را به دنبال داشت.اگر بخواهیم سند اجرایی شود آموزش و پرورش باید دغدغه ملی باشد، از دانشآموزان و معلمان گرفته تا نهادهای مردمی و رسانه باید به این امر ورود کنند تا این کار به سرانجام برسد. ما دست نیاز به سوی همه دراز میکنیم تا این دغدغه ملی ایجاد شود.