kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۵۴۰۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵

 اخبار جام جهانی فوتبال 2022 - قطر

 
 
 
حضور ام‌باپه در اردوی مراکش 
ستاره تیم ملی فوتبال فرانسه در اردوی تیم ملی فوتبال مراکش حضور پیدا کرد و رفتار بسیار دوستانه‌ای با بازیکنان این تیم قبل از بازی با پرتغال داشت.
تیم ملی فوتبال مراکش شگفتی ساز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بوده است. مراکش که اسپانیا مدعی را حذف کرد در یک چهارم نهایی به مصاف پرتغال خواهد رفت.کیلیان ام باپه رابطه بسیار دوستانه‌ای با اشرف حکیمی ستاره مراکشی‌ها دارد. او در اردوی تیم ملی فوتبال مراکش حضور پیدا کرد و با استقبال خوب کادر فنی و بازیکنان تیم مواجه شد.
ام باپه عملکرد خیره‌کننده‌ای در جام جهانی داشته است و با زدن ۵ گل در صدر جدول بهترین گلزنان قرار دارد.
 
گلایه کاکا از رفتار مردم برزیل با ستاره‌ها
 
ستاره سابق تیم ملی فوتبال برزیل براین باور است که در این کشور مردم زیاد به اسطوره‌های فوتبال این کشور احترام نمی‌گذارند و حتی بسیاری از هواداران از تیم ملی هم حمایت نمی‌کنند.
ریکاردو کاکا یکی از ستاره‌های بزرگ فوتبال برزیل به شمار می‌آید. او در گفت‌وگویی که با Bein Sport قطر داشت صحبت‌های جالبی را درباره مردم کشورش و رفتار آنها با اسطوره‌های فوتبال این کشور بر زبان آورد.
کاکا گفت: گفتن این سخن عجیب است اما باید بگویم که بسیاری از برزیلی‌ها از تیم ملی فوتبال خود هم حمایت نمی‌کنند. حتی در برخورد با ستاره‌های فوتبال این کشور هم وضعیت این‌گونه است به طوری‌که وقتی رونالدو در این‌جا قدم می‌زند همه به او احترام می‌گذارند و او چهره‌ای جذاب می‌شود اما در برزیل به رونالدو تنها به عنوان یک مرد چاق که در خیابان قدم می‌زند نگاه می‌کنند. او ادامه داد: در شرایط کنونی همه مردم برزیل از نیمار صحبت می‌کنند اما با نگاه و روشی منفی. این صحبت‌های کاکا با تعجب‌گری نویل و جان تری دو کارشناس Bein Sport همراه شد. آنها از کاکا پرسیدند که آیا رونالدو احترامی را که در دیگر کشورها دارد در کشور خود ندارد؟ که کاکا این‌گونه پاسخ داد: طبیعتا بسیاری از برزیلی‌ها رونالدو را دوست دارند و من هم او را دوست دارم اما احترامی را که او خارج از برزیل دارد با احترامی که در برزیل دارد متفاوت است. من براین باور هستم که او در خارج از برزیل بیشتر احترام دارد تا در برزیل.
 
شوک جدید به رونالدو قبل از رویارویی با مراکش
 
در نظرسنجی که روزنامه ابولا پرتغال انجام داد بیشتر هواداران تیم ملی فوتبال این کشور خواستار نیمکت‌نشینی کریستیانو رونالدو در دیدار برابر مراکش هستند.
تیم ملی فوتبال پرتغال در یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف مراکش خواهد رفت. پرتغال درحالی پا به این بازی می‌گذارد که در بازی قبلی خود توانست با نتیجه ۶ بر یک برابر سوئیس به پیروزی برسد. نکته مهم بازی قبلی این بود که کریستیانو رونالدو برای نخستین بار نیمکت نشین شد. جایگزین کریستیانو رونالدو در آن بازی گونسالو راموس ۲۱ ساله بود که درخشید و سه گل به ثمر رساند. روزنامه معتبر ابولا پرتغال قبل از بازی با مراکش نظرسنجی را درباره ترکیب تیم انجام داد و یک شوک دیگر به کریستیانو رونالدو وارد شد به طوری‌که ۷۹ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی خواستار نیمکت‌نشینی رونالدو در بازی برابر مراکش شدند.
۹۳ درصد از این شرکت کنندگان دوست دارند که راموس جایگزین کریستیانو رونالدو در ترکیب اصلی شود. به نظر می‌رسد که باتوجه به درخشش راموس در دیدار برابر سوئیس، احتمالا در بازی برابر مراکش هم این بازیکن جوان در ترکیب اصلی به میدان رود و رونالدو باز هم نیمکت نشین شود.
روزنامه رکورد روز گذشته در گزارشی نوشت که کریستیانو رونالدو از نیمکت‌نشینی در دیدار برابر سوئیس عصبانی و ناراحت بود تاجایی‌که تهدید به ترک اردوی تیم ملی کشورش کرد البته فدراسیون فوتبال پرتغال این خبر را رد کرد.
 
واکر: راه مهار ام‌باپه را بلدم 
 
مدافع تیم ملی فوتبال انگلیس قبل از رویارویی با فرانسه گفت که راه مهارکردن بهترین بازیکن حریف را بلد است.
در یکی از حساس‌ترین بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲، تیم ملی فوتبال انگلیس امشب به مصاف فرانسه خواهد رفت.
نگرانی بزرگ انگلیسی‌ها در این دیدار کیلیان ام‌باپه خواهد بود که سرعت مثال زدنی او یک نگرانی بزرگ برای همه تیم‌هاست.کایل واکر، مدافع باتجربه انگلیس قول داد که ام‌باپه را مهار کند. او گفت: ام‌باپه را خوب می‌شناسم. او بازیکن بسیار خوبی است و مهار کردن او آسان نیست اما من می‌دانم که چگونه او را مهار کنم. ام‌باپه از بهترین بازیکنان جهان است اما من می‌دانم که چگونه او را مهار کنم.
 
فلیک سرمربی آلمان باقی ماند
 
هانسی فلیک، سرمربی تیم ملی آلمان با وجود حذف تیم ملی آلمان در مرحله مقدماتی جام جهانی قطر، هم‌چنان در سمت خود باقی می‌ماند. اتحادیه فوتبال آلمان اعلام کرد که‌هانسی فلیک، سرمربی تیم آلمان باقی خواهد ماند. فلیک بعد از ابقا در سمت خود گفت: من و تیم مربیگری‌ام به مسابقات یورو ۲۰۲۴ در کشور خود خوشبین هستیم. ما می‌توانیم به عنوان یک تیم خوب عمل کنیم. ما از قطر درس خواهیم گرفت. من به کار خود ایمان دارم. آلمان دوباره مدعی خواهد شد.فلیک که قراردادش تا پایان جولای ۲۰۲۴ بود اکنون تیم ملی را برای مسابقات قهرمانی اروپا در خانه در تابستان ۲۰۲۴ آماده می‌کند.
 
پارلمان مکزیک ورود مسی به خاک این کشور را ممنوع کرد
 
پارلمان مکزیک بعد از آن که اقدام مسی را اهانت به پیراهن تیم ملی فوتبال این کشور تلقی کرد، ورود این فوق‌ستاره آرژانتینی به خاک مکزیک را ممنوع کرد.
تیم ملی فوتبال آرژانتین در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ با مکزیک هم‌گروه بود و توانست برابر این تیم با دو گل به پیروزی دست پیدا کند.
بعد از این بازی تصاویری از رختکن آرژانتین منتشر شد که در آن لیونل مسی پیراهن مکزیک را لگد می‌زند که این باعث شد تا واکنش‌های زیادی به وجود آید و هواداران مکزیک از این بازیکن خشمگین شوند.پارلمان مکزیک در بیانیه‌ای از حرکت مسی انتقاد کرد و ورود این بازیکن به خاک این کشور را ممنوع اعلام کرد.در نامه پارلمان مکزیک رفتار مسی بی‌احترامی به مکزیک اعلام شده است و از وزارت خارجه این کشور درخواست شده است که در بیانیه‌ای این رفتار مسی را محکوم و ورود او به این کشور را ممنوع اعلام کند.
 
بازگشت استرلینگ به اردوی تیم انگلیس 
 
مهاجم تیم ملی فوتبال انگلیس که به خاطر مشکلات خانوادگی اردوی این تیم را ترک کرده بود قبل از دیدار برابر فرانسه به اردو بازگشت.
رحیم استرلینگ در دیدار تیم ملی فوتبال انگلیس برابر سنگال تیمش را همراهی نکرد.استرلینگ به خاطر سرقت مسلحانه از خانه‌اش، قطر را ترک کرد و به کشورش برگشت.او پیش از این اعلام کرده بود تا تضمینی برای محافظت از خانواده‌اش داده نشود به اردوی تیم در قطر برنمی‌گردد.
ظاهراً این تضمین به استرلینگ داده شده است چرا که او به اردوی سه شیرها در قطر بازگشت تا در کنار دیگر بازیکنان خود را آماده ادامه جام جهانی کند.
تیم ملی فوتبال انگلیس در یک چهارم نهایی جام جهانی به مصاف تیم قدرتمند فرانسه خواهد رفت که این بازی قرار است امروزبرگزار شود.
 
دی لافونتی جانشین انریکه در تیم ملی اسپانیا شد
 
فدراسیون فوتبال اسپانیا بعد از حذف از جام جهانی از پایان همکاری با لوییس انریکه خبر داد.
تیم ملی فوتبال اسپانیا نتوانست انتظارات را در جام جهانی برآورده کند.اسپانیا در یک هشتم نهایی به مصاف مراکش رفت و در ضربات پنالتی شکست خورد.فدراسیون فوتبال اسپانیا تصمیم گرفت که به همکاری خود با لوییس انریکه پایان داد. در بیانیه فدراسیون فوتبال اسپانیا آمده است: از لوییس انریکه به خاطر زحماتی که در دوران حضورش در نیمکت اسپانیا برای این تیم کشید تشکر می‌کنیم.انریکه ۵۲ ساله در سال ۲۰۱۹ هدایت تیم ملی فوتبال اسپانیا را برعهده گرفت و نتوانست با این تیم موفقیتی را به دست آورد.
لوییس دی لافونتی، سرمربی پیشین تیم ملی المپیک اسپانیا جایگزین انریکه در تیم ملی شد.
 
قول کاپیتان ژاپن به نخست‌وزیر این کشور
 
مایا یوشیدا در بازگشت به کشورش به نخست‌وزیر این کشور قول داد فوتبال ژاپن در آینده بهتر از قبل نتیجه بگیرد.
بازیکنان تیم فوتبال ژاپن پس از پیروزی مقابل آلمان و اسپانیا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و پس از حذف در مرحله یک هشتم نهایی توسط کرواسی در ضربات پنالتی، مورد استقبال فومیو کیشیدا نخست‌وزیر این کشور قرار گرفتند.
بازیکنان و کادر فنی پس از ورود به فرودگاه ناریتا و پس از رو‌به‌رو شدن با استقبال حدود ۶۰۰ نفر از آنها، به دفتر نخست‌وزیر ژاپن رفتند. کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن از تیم به خاطر شاد کردن مردم ژاپن در جام جهانی تشکر کرد و گفت که آنها تیم بزرگی هستند.
مایا یوشیدا کاپیتان تیم نیز به کیشیدا گفت: متاسفم که نتوانستیم به دور یک چهارم نهایی برسیم. مهم‌ترین چیز این است که ما به همین شکل به کار ادامه دهیم تا بعداً به نتایج بهتری برسیم.
تیم ژاپن پس از غلبه بر آلمان و اسپانیا در مرحله گروهی و شکست مقابل کاستاریکا مردم خود را امیدوار کرد ولی برابر کرواسی در ضربات پنالتی شکست خورد.