kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۵۳۴۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸
وزیر ارشاد: 

بعضی از هنرمندانی که علیه انقلاب صحبت می‌کنند از عفوشدگان سال ۹۸ هستند (اخبار ادبی و هنری)

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بعضی از هنرمندانی که الان علیه انقلاب و نظام صحبت می‌کنند، از عفوشدگان سال ۹۸ هستند.
 
 
 
 
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه الزهرا گفت: دکتر ابراهیم رئیسی در سال ۱۳۹۸ بسیاری از دانشجویانی را که احکام قضایی قطعی و در حال اجرا داشتند، با اجازه رهبری عفو کردند. 
وی افزود: بعضی از هنرمندانی که الان علیه انقلاب و نظام صحبت می‌کنند، از عفوشدگان سال ۹۸ هستند. بسیاری از این افراد احکام زندان هفت‌ساله و پنج‌ساله داشتند، اما رئیسی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه نامه نوشته و بسیاری از هنرمندان، دانشجویان و روزنامه‌نگاران را عفو کردند.
وزیر ارشاد همچنین، در ادامه درباره وضعیت هنرمندان و مشکلات‌شان در شرایط این روزها، این‌طور اظهار کرد: امروز هر هنرمندی می‌خواهد برنامه‌ هنری را اجرا کند، عده‌ای به‌صورت سازماندهی‌شده، با فحاشی و تهدید مانع او می‌شوند. این چه نسبتی با آزادی کار و آزادی بیان دارد؟ یک‌ برنامه هنری تنها متعلق به یک ‌نفر نیست، گروهی آن را تدارک دیده‌اند؛ از گیشه‌داری که بلیت می‌فروشد تا متصدی نور و سالن و صدا همه در آن درگیرند. عده‌ای از اصحاب فرهنگ و هنر درگیر معیشت‌شان هستند و به‌خاطر این وضعیت دچار مشکل معیشتی شده‌اند.