kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۵۳۴۱
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸

پاسخ رئیس فرهنگستان علوم پزشکی به ادعای کذب مجله «لنست»

 
 
 
رئیس‌فرهنگستان علوم پزشکی به ادعای کذب مجله علمی «لنست» که با توهین به جامعه پزشکی ایران مطالبی کذب درخصوص برخی اتفاقات اخیر در ایران در آخرین نشریه خود منتشر کرده است، پاسخ داد.
به گزارش کیهان، سید علیرضا مرندی، رئیس‌فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران نسبت به درج مطالب کذب درباره پزشکان و نظام ارائه خدمات سلامت در مجله علمی لنست ابراز تاسف کرد.
مرندی در نامه‌ای به پروفسور ریچارد هورتون سردبیر مجله پزشکی لنست نوشت: 
« احتراما عطف به گزارش مجله لنست با عنوان
«Iranian medics at the forefront of protests» [پزشکان ایرانی در خط مقدم اعتراضات] از درج مطالبی سراسر کذب درباره جمهوری اسلامی ایران علی‌الخصوص پزشکان و نظام ارائه خدمات سلامت در مجله‌ای که به عنوان یک مجله وزین علمی شناخته شده است بسیار متاسفیم. از همه تاسف بارتر آنکه تمام مطالب سراسر کذب را از قول منابعی نقل کرده‌اید که سوابق دشمنی و جاسوسی در کشور ما را دارند.
اگر قرار بود مطالب مذکور در آن مقاله بر پایه علمی باشد لااقل از منابع دیگر که با مردم و کشور ما دشمنی نداشته باشند نیز نقل قول می‌شد. فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران که متشکل از دانشمندان فرهیخته و اساتید شاخص دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است، مطالب مندرج در آن مقاله را اهانت به جامعه خدوم ارائه‌کنندگان مراقبت‌ها و خدمات سلامت و علی‌الخصوص پزشکان که خدمات کم نظیر خود را به مردم در دوران جنگ تحمیلی صدام علیه ایران و نیز تحت شرایط تحریم‌های ظالمانه آمریکا و کشورهای غربی حامی او در همه‌گیری کووید 19 با صداقت نشان داده‌اند می‌داند و از آن مجله انتظار دارد مطالب کذب درج شده در آن مقاله را در اسرع وقت اصلاح کند.
گفتنی است، مجله علمی لنست در اقدامی غیر‌متعارف با توهین به جامعه پزشکی ایران مطالبی کذب درخصوص برخی اتفاقات اخیر در ایران در آخرین نشریه خود منتشر کرده است.