kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۵۳۲۷
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲

 دستگیری ‌هاینریش سیزدهم در آلمان پیش از آغاز کودتا!

 
 
 
پلیس آلمان ۲۵ نفر از افراط گرایان و شخصیت‌های سابق ارتش آلمان را که قصد داشتند با یورش به پارلمان این کشور آن را تسخیر، دولت این کشور را سرنگون و شاهزاده «هاینریش سیزدهم » را به قدرت برسانند‌، دستگیر کرد!
در قرن 21 شنیدن خبر تلاش برای کودتا آن هم در کشور توسعه یافته‌ای مثل آلمان کمی عجیب به نظر می‌رسد اما خبر واقعیت دارد. دیروز(چهارشنبه)رسانه‌های آلمان گزارش دادند که حدود ۳ هزار تن از نیروی پلیس آلمان به صورت همزمان در 11 ایالت این کشور در عملیاتی مشارکت داشتند که هدف از آن جلوگیری از وقوع یک کودتا بود. در این یورش ۲۵ عضو یا حامی یک گروه تروریست راست‌گرا دستگیر شدند گروهی که با جنبش «شهروندان رایش» مرتبط است.جنبش «رایش‌بورگر» یا «شهروندان رایش»  تحت رهبری فردی 
۷۱ ساله با نام «شاهزاده‌هاینریش سیزدهم»، یک جنبش افراطی کوچک است که وجاهت قانونی آلمان مدرن پس از جنگ جهانی دوم را باور ندارد.هاینریش سیزدهم یک نجیب زاده آلمانی و از اعضای خاندان شاهزاده رویس است. او به عنوان یک کارآفرین املاک و مستغلات در فرانکفورت آم ماین زندگی می‌کند. جنبش شهروندان رایش استدلال می‌کند که قانون اساسی قبل از جنگ جهانی دوم آلمان، هرگز به درستی باطل نشده است، در نتیجه، تشکیل آلمان غربی سابق در سال ۱۹۴۹ و آلمان متحد شده کنونی، هرگز معتبر نبوده است.
 به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه اشپیگل بیش از ۱۳۰ محل سکونت، محل کار و دیگر اماکن مشکوک در این عملیات در دست بازرسی است. افراطگرایان باور داشتند که برخی از نیروهای امنیتی با آنها اعلام همبستگی کرده و کودتا خواهند کرد. دادستان فدرال آلمان اعلام کرد: این گروه قصد داشتند یک دولت نظامی موقت تشکیل داده و با مذاکره با قدرت‌های پیروز در جنگ جهانی دوم، یک نظم جدید در آلمان پدید آورند.همچنین بر اساس اطلاعات به دست آمده، اعضای این گروه قصد داشتند با کمک یک گروه مسلح کوچک، به ساختمان بوندستاگ (پارلمان آلمان) حمله کنند. بسیاری از بازداشت‌شدگان کارکنان ارتش آلمان هستند.در میان ۲۲ عضو و سه حامی بازداشت‌شده این گروه تروریستی، یک شهروند زن روسیه هم وجود دارد. همچنین دو شهروند دیگر نیز در اتریش و ایتالیا بازداشت شدند. دفتر دادستان فدرال آلمان اعلام کرد، این شهروند روسیه به میانجی‌گری میان رهبران این گروه و نمایندگان روسیه متهم شده، با این حال هنوز سندی مبنی بر حمایت مقامات دولت مسکو از اقدامات این زن در دسترس نیست. هنوز باید به ۲۷ مظنون دیگر رسیدگی شود.