kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۵۳۲۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲

دومین حمله تخم‌مرغی به پادشاه انگلیس در یک ماه گذشته



پادشاه انگلیس که گویا از احترام ظاهری و تصنعی که مردم برای مادرش قائل بودند نیز محروم است، برای دومین بار در یک ماه گذشته هدف پرتاب تخم مرغ قرار گرفت. پلیس مردی را برای همین و به اتهام «تعرض خشونت‌آمیز» بازداشت کرد.
«چارلز سوم»، پادشاه انگلیس، که در جریان تشییع مادرش و مراسم تاج‌گذاری خودش هم با برخی از رفتارهای عصبانی و اعتراضی مردم «بریتانیا» مواجه شده بود، حالا برای دومین بار در یک ماه گذشته هدف پرتاب تخم مرغ قرار گرفت و پلیس نیز مردی را به همین علت و به اتهام «تعرض خشونت‌آمیز» بازداشت کرد. محافظان فوراً وارد عمل شدند و چارلز سوم را از صحنه اغتشاش در میدان سنت جورج واقع در شهر «لوتون» دور کردند. آن طور که ایسنا نوشته، پلیس بدفوردشایر تأیید کرد که یک مظنون در این ماجرا بازداشت شد و در حال حاضر تحت بازجویی قرار دارد. ظاهراً پادشاه انگلیس گویا کوشش کرده که از این رویداد خود را آشفته و مضطرب نشان ندهد و پس از آن‌که به منطقه دیگری منتقل شد، فوراً دست دادن با مردم حاضر را از سر گرفت.
گفتنی است، این رویداد چهار هفته پس از آن رخ داد که «پاتریک تلولِ» ۲۳ ساله به خاطر پرتاب تخم مرغ به پادشاه و ملکه در جریان سفر به شهر «یورک» بازداشت شد. این زوج سلطنتی ۹ نوامبر سال جاری میلادی (18 آبان ماه) وارد شهر یورک شدند تا از مجسمه ملکه «الیزابت دوم» در کلیسای جامع یورک مینیستر رونمایی کنند که فردی از بین جمعیت چهار تخم مرغ به طرف آنها پرتاب کرد که البته همه این تخم مرغ‌ها خطا رفتند و هیچ یک از آنها به این زوج سلطنتی برخورد نکرد. تلول در آن زمان به عنوان یکی از دانشجویان سابق دانشگاه یورک معرفی شد که برای انتخابات محلی سال ۲۰۱۹ میلادی به عنوان نامزد حزب سبز در شهر یورک کاندید شده بود. وی پس از این ماجرا مدعی شد که از حمل تخم مرغ در مکان‌های عمومی یا نزدیک شدن در ۵۰۰ متری خاندان سلطنتی منع شده است!!
نکته جالب توجه آن‌که سفر پادشاه انگلیس به شهر لوتون یک روز پس از آن صورت گرفت که هری و مگان، دوک و دوشس ساسکس – که پس از انتقاداتشان از خاندان سلطنتی از اعضای مطرود این خاندان محسوب می‌شوند – در پیش‌ نمایش سریالِ مستند جدیدشان از «بازی کثیف» صحبت کردند. این سریال جدید قرار است از روز پنجشنبه در نت‌فیلیکس پخش شود و انتظار می‌رود که به دنبال آن خاندان سلطنتی انگلیس با اتهامات دیگری مواجه شود.