kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۵۳۲۳
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
گزارش خبری کیهان

افزایش 3 برابری حمله به صهیونیست‌ها در کرانه باختری

 
 
 
 
سرويس خارجي-
همزمان با آشفتگي سياسي در تل آويو، گروه‌هاي مقاومت فلسطين مواضع هماهنگي را عليه اشغالگران در كرانه باختري دنبال مي كنند و منابع عبري زبان نيز اعلام كرده‌اند كه حجم عمليات عليه ارتش و نظاميان تل‌آويو سه برابر شده است.
در شرايطي كه وضعيت تشكيل كابينه سياسي در تل آويو همچنان نامشخص است و سياسيون تل آويو بر سر تقسيم قدرت به جان هم افتاده‌اند، نيروهاي مقاومت فلسطيني در كرانه باختري به عمليات‌هاي خود عليه اشغالگران ادامه مي‌دهند. طي يك هفته گذشته، مناطق فلسطيني شاهد حداقل 22 عمليات عليه نظاميان و نيروهاي ارتش متجاوز اسرائيل بوده است و منابع صهيونيستي نيز به افزايش عمليات‌ها در كرانه باختري اذعان دارند. صهيونيست‌ها از اين مسئله آگاهند كه شهروندان فلسطيني تصميمي براي عقب نشيني در برابر نظاميان و ارتش تل آويو ندارند. روز چهارشنبه نيز واحد ضد اطلاعات ارتش رژیم اسرائیل موسوم به «آمان» از افزایش سه برابری درگیری فلسطینیان با نیروهای این رژیم و شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری رود اردن خبر داد و گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس کنترل خود بر این منطقه را از دست داده و فاقد مشروعیت است. «عمیت ساعر» رئیس‌بخش پژوهش واحد ضد اطلاعات ارتش رژیم اسرائیل با هشدار نسبت به اوضاع کرانه باختری و بی‌ثباتی در آن منطقه در يك کنفرانس امنیتی تاکید کرد که با گذر زمان ثبات امنیتی از بین می‌رود و یک ضعف آشکار در این مسئله وجود دارد و دیگر قدرت مدیریت درگیری در كرانه باختري از بین رفته است.
ساعر با اشاره به گسترش مجموعه‌های مبارز فلسطینی از جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس و حتی خود جنبش فتح گفت: «ظهور این مجموعه‌ها منجر به سه برابر شدن درگیری‌ها نسبت به دو سال گذشته در کرانه باختری شده است.» وی گفت که مردم فلسطین برای سران فلسطینی (سران تشکیلات خودگردان فلسطین) اهمیتی قائل نیستند و این تشکیلات مشروعیت خود را از دست داده است. این مقام صهیونیست در ادامه به مسئله تشکیل گروه مقاومت فلسطینی نوظهور عرین الاسود در کرانه باختری پرداخت و گفت: «عرین الاسود را جوانانی تشکیل می‌دهند که بعد از انتفاضه دوم متولد شده‌اند.» 
وی گفت: «بیشترین چیزی که ما را نگران می‌کند این است که هر شب صدها جوان فلسطینی به سوی نیروهای ارتش سنگ پرتاب می‌کنند و نگرانی ما نسبت به این امر حتی از افراد مسلحی (مبارزان فلسطینی) که به سمت نیروهای صهیونیست شلیک می‌کنند بیشتر است.»
اختلافات داخلي ما را از درون تهدید می‌کند
در تل آويو هم، رئيس رژيم صهيونيستي نسبت به آينده اين رژيم ابراز نگراني كرده و با اعتراف به وجود اختلافاتی جدی در رژيم اسرائیل که آن را از داخل تهدید می‌کند، از مقامات سیاسی و شهروندان اسرائیلی خواست تا مسئولانه عمل کنند. «اسحاق هرتزوگ»، رئیس‌رژیم صهیونیستی در سخنرانی که در همایش مقامات محلی داشت، ضمن تکرار نگرانی‌های برخی سران این رژیم اظهار کرد: «اسرائیل شاهد شکاف خطرناکی است که آن را از داخل تهدید می‌کند.» هرتزوگ در ادامه نیز ابراز امیدواری کرد که اسرائیل با اتحاد بیشتری به هشتادمین سال خود برسد.
برخی سران رژیم صهیونیستی به تازگی نگرانی خود را از فروپاشی رژیم صهیونیستی با وجود حمایت‌هایی آمریکا و به طور کلی کشورهای غربی از آن، ابراز داشتند. از جمله ایهود باراک، نخست‌وزیر پیشین این رژیم که نسبت به نابودی زودهنگام رژيم اسرائیل پیش از هشتادمین سالروز تاسیس آن ابراز نگرانی کرده و به این نکته استناد کرده است که در تاریخ یهود به جز دو دوره استثنایی، دولتی که بیش از ۸۰ سال عمر کند، وجود نداشته است. عمده نگراني‌ها از فروپاشي داخلي رژيم صهيونيستي ناشي از آن است كه صحنه سياسي تل آويو با شكاف و تقسيم بندي‌هاي بي سابقه اي رو‌به‌روست و اكنون كه قرار است تندروها و افراطي‌ها در تل آويو قدرت را به‌دست گيرند، نگراني از احتمال تشديد تنش‌ها و درگيري‌ها نيز بيشتر شده است.
 نگراني از روي كارآمدن تندروها در تل آويو، دامن متحدان نزديك رژيم صهيونيستي را نيز گرفته است و نشریه‌هاآرتص گزارش داد که اتحادیه اروپا در پیامی به سفیر اسرائیل در بروکسل اعلام کرده که همکاری اطلاعاتی میان پلیس اسرائیل و آژانس پلیس اروپا (یوروپل) موقتا قطع خواهد شد.‌هاآرتص خاطر نشان کرد کرد که این پیام روز جمعه به سفیر اسرائیل ابلاغ شده و اروپا موضوع را تا مشخص شدن تکلیف کابینه آینده تل‌آویو متوقف کرده است. برخي منابع گفته‌اند كه پیام اتحادیه اروپا نتیجه تغییر سیاست تل آويو در کرانه باختری و روي كارآمدن چهره‌هاي افراطي است که بر همکاری‌های دوجانبه تأثیر منفی خواهد داشت.
فرار نیروهای متخصص سایبری از ارتش
با افزايش حملات سايبري عليه زيرساخت‌هاي رژيم صهيونيستي، اكنون مشخص شده كه تل آويو با كمبود شديد نيروي كارشناس در حوزه سايبري رو‌به‌روست. روزنامه‌هاآرتص در گزارشی فاش کرد، ارتش اسرائیل مدتی است که با معضل بزرگی به نام فرار و ریزش متخصصان فضای سایبری مواجه است و این نیروها به پیشنهادهای وسوسه برانگیز بخش خصوصی پاسخ مثبت داده و ارتش را ترک می‌کنند، همین امر باعث شده است تا ارتش اسرائیل دیگر ظرفیتی برای رقابت در بعد حقوق و مزایا به متخصصان سایبری نداشته باشد. به اعتقاد این رسانه عبری زبان، با توجه به حقوق و مزایای محدودی که ارتش اسرائیل قادر به اعطای آن به متخصصان فن‌آوری به ویژه اینترنت دارد، شمار زیادی از نیروهایش دچار ریزش شده‌اند، از این رو در حال رایزنی با وزارت دارایی است تا بتواند با افزایش حقوق و مزایای متخصصان شاخص سایبری، آنها را حفظ و از تضعیف این یگان‌ها جلوگیری به عمل آورد.
در سال‌های اخیر رژیم صهیونیستی با حملات سایبری حتی از سوی گروه‌های مقاومت فلسطيني و حتي خارج از فلسطين رو‌به‌روست. نبرد سایبری حتی در نبرد میان حماس و رژیم صهیونیستی هم وارد فضای ویژه‌ای شده است. در می‌۲۰۱۹ ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که در حملاتی به غزه، ساختمانی مسکونی را بمباران کرده است که در آن چند نفر هکر حضور داشتند و می‌خواستند این رژیم را هدف حمله سایبری قرار دهند! ژنرال صهیونیستی مسئول بخش امنیت سایبری ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرده است که ارتش برای مقابله با این حمله سایبری، ساختمان مذکور را بمباران و با خاک یکسان کرده است. در یک سال گذشته نمونه‌های فراوانی از حملات سایبری به مراکز مهم صهیونیستی از جمله راه آهن، تاسيسات آب شرب و سيستم برق رساني علنی شده است.
شادی تيم فوتبال مراکش با پرچم فلسطین
اين روزها كه فلسطين پررنگ ترين حضور را در قطر در ميان ساير كشورها دارد، پرچم و نمادهاي فلسطيني نيز در بسياري از بازي‌هاي خود را نشان مي دهند. در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر  نيز تیم ملی مراکش پس از پيروزي در برابر اسپانیا و پس از صعود به مرحله بعد، پرچم فلسطین را به اهتزار درآوردند و با آن خوشحالی خود را به نمایش گذاشتند. شهروندان مراكشي برخلاف دولت اين كشور كه به عادي سازي با تل آويو روي آورده، بيشترين حمايت را از آرمان فلسطين دارند و تا كنون در راهپيمايي‌هاي مختلفي در پايتخت مراكش، مخالفت‌شان را با عادي سازي روابط با تل آويو اعلام كرده‌اند.