kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۵۳۲۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲

آتش‌‌سوزی مشکوک در وزارت دارایی مالزی پرونده‌های بزرگ فساد از بین رفت!

 
 
تنها چند ساعت پس از روی کار آمدن دولت جدید در مالزی که متعهد شد فساد دولت قبلی را ریشه‌کن کند، آتش‌سوزی مشکوکی در وزارت دارایی این کشور رخ داد تا این گمانه‌زنی مطرح شود که برخی از پرونده‌های فساد در این آتش سوخته است.
تیم آتش‌نشانی و امداد «پوتراجایا» در بیانیه‌ای تأیید کرد که یک آتش‌ سوزی کوچک حوالی ساعت 14:26 به وقت محلی در اتاق زباله وزارت دارایی رخ داد. در این بیانیه آمده است، هیچ تلفاتی در این آتش سوزی گزارش نشده و این آتش سوزی از محل شعله‌ور شدن گسترش نیافت و در همان جا مهار شد. یک منبع آگاه از تیم امداد و آتش‌نشانی گفت: «این آتش سوزی ناشی از زباله‌های جامد در محل تخلیه بود. این آتش سوزی مهار شده و هیچ تلفاتی به همراه نداشته است.» براساس گزارش‌ها، یکی از کارکنان بخش فنی متوجه شعله‌های این آتش شده بود. یکی از مقامات به رسانه‌های محلی گفت، این آتش سوزی احتمالاً زمانی که جرقه‌های ناشی از کارهای نو‌سازی روی انبوهی از کاغذهای زباله در محل تخلیه ریخته شده، به وجود آمده است. اما مقامات دولت در گزارشی رسمی تأکید کرده‌اند که علت دقیق این آتش سوزی باید مشخص شود. اگرچه این آتش‌ سوزی خسارت آن چنانی به بار نیاورده است اما زمان وقوع آن باعث تعجب بسیاری شده چرا که دقیقاً یک روز پس از آن اتفاق افتاد که «انور ابراهیم»، نخست‌وزیر تازه منتخب مالزی، اعلام کرد که پروژه‌های دولتی میلیارد دلاری تصویب شده توسط «محی‌الدین یاسین»، نخست‌وزیر سابق مالزی را به خاطر فساد احتمالی بازنگری خواهد کرد. به هر حال این آتش سوزی مشکوک تلقی شده است و گمان می‌رود که برخی از پرونده‌های فساد در این آتش سوزی نابود شده باشد.
 انور ابراهیم همین دوشنبه بود که در کنفرانسی خبری محی‌الدین یاسین را به فرار از اقدامات نظارتی لازم و اعطای قراردادهای پروژه‌های دولتی چون شبکه جی-5 و پروژه‌های 1.59 میلیارد دلاری جلوگیری از سیل به دوستان و رفقای صمیمی، متهم کرد.