kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۵۳۱۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
هک شبکه تلفن همراه کشور تکذیب شد

خطای سؤال‌برانگیز در ارسال پیامک هشدار زلزله

 
 
 
 
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هرگونه هک شبکه تلفن همراه کشور را تکذیب کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، دیروز تصویری از هشدار زلزله در تلفن‌های همراه و شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که در آن ادعا می‌شد این پیام به‌دلیل هک شبکه تلفن همراه کشور است.
در همین ارتباط روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هر گونه هک شبکه تلفن همراه کشور را تکذیب و اعلام کرد: وضعیت شبکه تلفن همراه کشور به‌صورت دائم توسط مراکز پایش امنیت اپراتورها و وزارت ارتباطات مورد پایش قرار می‌گیرد و هیچ‌گونه شواهدی مبنی بر هک این شبکه وجود ندارد و ادعاهای مطرح‌ شده در حال بررسی است.
مدیرکل ارتباطات همراه اول هم دراین‌باره گفت: «از مشترکین خود معذرت‌خواهی می‌کنیم. هیچ‌گونه هک و نفوذی نبوده است؛ مشکل خطای تیم تحقیقاتی برای تست قابلیت هشدار بلایای طبیعی بوده است».
معاون پدافند غیرعامل نیز در مورد ارسال پیامک زلزله برای مخاطبین گفت: واحد تحقیقات و توسعه شرکت همراه اول درحال ارزیابی و تست یک سامانه بوده است که بر اثر خطای انسانی به‌جای ارسال برای ده گوشی تست برای تمامی افراد ارسال شده است.
دستور وزیر ارتباطات
برای برخورد با مقصرین احتمالی
مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در اطلاعیه‌ای عنوان کرد: در پی خطای انسانی بخش تحقیق و توسعه اپراتور همراه اول در فعال کردن سامانه هشدار و ارسال «پیام هشدار زلزله» برای تعدادی از مشترکین این اپراتور در شهر تهران و ایجاد نگرانی برای برخی از هموطنان، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات دستور پیگیری موضوع و برخورد با مقصرین احتمالی را داد.
گفتنی است همزمانی این اتفاق با حوادث اخیر و خصوصا در شرایطی که فراخوان پادوهای آمریکا و انگلیس برای اعتصاب اصناف با بی‌اعتنایی مردم مواجه شد و به شکست انجامید، جای تأمل دارد. ضروری است مسئولان امر بدون تساهل، احتمالات موجود از جمله کارشکنی برای جبران شکست فراخوان اخیر را بررسی و با عوامل احتمالی قاطعانه برخورد کنند.