kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۵۳۱۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
رئیس‌کل بانک مرکزی:

ذخایر ارزی به‌اندازه کافی موجود است

 
 
 
 
رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه ذخایر ارزی به‌اندازه کافی وجود دارد، گفت: بانک مرکزی مشکلی در تأمین ارز واردات خودرو ندارد.
به گزارش فارس، علی صالح‌آبادی دیروز در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در محل وزارت اقتصاد، در پاسخ به سؤالی درباره ذخایر ارزی کشور اظهار داشت:‌ در حال حاضر ذخایر ارزی به‌اندازه کافی وجود دارد و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.
رئیس‌ کل بانک مرکزی همچنین تأکید کرد: تأمین مالی ارز برای واردات خودرو تدارک دیده‌ایم.
صالح‌آبادی در پاسخ به گفته خبرنگاری مبنی بر اینکه در شبکه‌های اجتماعی شایعه شده است که خدمات بانکی به زنان بی‌حجاب داده نمی‌شود، گفت:‌ ارائه خدمات شبکه بانکی به همه شهروندان مانند گذشته ادامه دارد.
شایعه استعفا را تکذیب می‌کنم
وی همچنین در واکنش به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا از مقام خود استعفا کرده است؟ عنوان کرد: این شایعه استعفا را به شدت تکذیب می‌‌کنم.
رئیس ‌کل بانک مرکزی در مورد تفاوت نرخ تورم مرکز آمار ایران و بانک مرکزی اظهار داشت: این امر ناشی از تفاوت در دوره زمانی بررسی تورم‌ است که موجب بروز اختلاف نرخ دو مرکز می‌شود. 
صالح‌آبادی گفت: نرخ تورم در ابتدای دولت 50.3 درصد بود که در حال حاضر گرچه این نرخ کاهش یافته اما هنوز مورد قبول دولت نیست و باید بیشتر کاهش پیدا کند.
بنابراین گزارش، رئیس ‌کل بانک مرکزی همچنین در محل برگزاری مراسم، اظهار داشت: بانک‌های قرض‌الحسنه چون ارباب رجوع زیادی دارند بنا نیست شعب آنها افزایش پیدا کند و باید از طریق فناوری‌های دیجیتال خدمات غیر حضوری به مردم ارائه کنند. رئیس ‌کل بانک مرکزی سیاست بانک مرکزی را تسهیل در وام‌های خرد و وثیقه تسهیلاتی آن دانست و گفت: نسبت مطالبات غیر جاری در بانک‌های قرض‌الحسنه به شدت پایین است. ریسک نکول و سوخت شدن وام‌ها کم است.
صالح‌آبادی افزود: سقف وام‌های خرد در بانک‌های قرض‌الحسنه برای افراد حقیقی از 50 میلیون به 200 میلیون تومان افزایش یافته و برای اشخاص حقوقی به 500 میلیون تومان رسیده است.