kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۵۳۱۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
رئیس ‌کل سازمان خصوصی‌سازی:

پارس‌خودرو واگذار می‌شود

 
 
 
 
رئیس ‌کل سازمان خصوصی‌‌سازی از صدور مجوز واگذاری شرکت پارس‌خودرو خبر داد و گفت: به دلیل اینکه پارس‌خودرو سهام مستقیم دولت محسوب نمی‌شود، هیئت‌مدیره و مجمع شرکت سایپا برای نحوه واگذاری و ارزش‌گذاری آن تصمیم می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، قربان‌زاده درباره واگذاری خودرو‌سازی سایپا اظهار کرد: وزارت صمت تقاضای صدور مجوز شرکت پارس‌خودرو از زیرمجموعه‌های شرکت سایپا را داشت که این موضوع در جلسات فنی متعددی مورد بحث قرار گرفت و تاکید شد که در موضوع واگذاری شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا، اولویت واگذاری مدیریت این دو شرکت از سوی دولت است که مقدمه لازم آن، حذف قیمت‌گذاری دستوری محصولات آنهاست.
رئیس ‌کل سازمان خصوصی‌‌سازی افزود: برای واگذاری واقعی مدیریت، در گام اول باید سهام تودلی و چرخه‌ای ایران خودرو و سایپا واگذار شود تا قفل سهامداری آنها باز شود. قربانزاده تصریح کرد: پیرو اصرار وزارت صمت بر واگذاری پارس‌خودرو، مقرر شد تعهدات روشنی در قبال واگذاری این دو شرکت نهایی شود که در روز سه‌شنبه، تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان خصوصی‌سازی، سازمان نو‌سازی و گسترش صنایع و معاونت صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت امضا شد. وی افزود: مطابق این تفاهم‌نامه باید تا پایان بهمن استراتژی توسعه صنعتی صنعت خودرو با افق 10ساله به صورت رسمی منتشر شود تا همه نقش‌آفرینان این صنعت از چشم‌انداز این صنعت و قابل پیش‌بینی بودن متغیرهای آن مطمئن شوند و تمامی محصولات ایران‌خودرو و سایپا تا پایان سال از شمول قیمت‌گذاری دستوری خارج شوند، همچنین واگذاری سهام تودلی دو شرکت تا پایان سال به سرانجام برسد. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: با این شروط و تعهداتی که از سوی وزارت صمت به صورت مکتوب ارائه شد، مجوز واگذاری پارس‌خودرو از زیرمجموعه‌های شرکت سایپا توسط سازمان خصوصی‌‌سازی صادر شد. قربانزاده تاکید کرد: به دلیل اینکه پارس‌خودرو سهام مستقیم دولت محسوب نمی‌شود، هیئت‌مدیره و مجمع شرکت سایپا برای نحوه واگذاری و ارزش‌گذاری آن تصمیم می‌گیرد.