kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۵۲۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲

خواندنی از ورزش ایران

 
 
* حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در حکمی رضا زندی خواری را به عنوان سرپرست فدراسیون سوارکاری منصوب کرد. این در حالی است با شکایت مسعود خلیلی از وزارت ورزش و جوانان، به تازگی دیوان عدالت اداری دستور موقتی مبنی بر توقف اجرای ابلاغیه با موضوع انتصاب سرپرست فدراسیون سوارکاری را صادر کرده است. پیش از این محمود حیدری به عنوان سرپرست فدراسیون سوارکاری منصوب شده بود.
* سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری در مورد اضافه شدن رشته کراس فیت به فدراسیون وزنه‌برداری و منفعت آن برای این رشته گفت: با پیوستن کراس فیت به فدراسیون وزنه‌برداری، هم آنها خوشحال هستند و قطعا اصلی‌ترین هدف ما این است که وزنه‌برداری و کراس فیت آسیبی به یکدیگر وارد نکنند و هر کدام کار خودشان را انجام دهند. وی در پاسخ به این پرسش که کراس فیت در بحث درآمدزایی تا چه‌اندازه می‌تواند به وزنه‌برداری کمک کند؟ تاکید کرد: ما این تلاش را کردیم که کراس فیت زیر مجموعه فدراسیون باشد تا استان‌ها در بحث درآمدزایی تقویت شوند و باشگاه‌ها از طریق اضافه شدن این ظرفیت به روز می‌شوند. وزنه‌برداری از لحاظ کمی و کیفی نفع می‌برد. کراس فیت و وزنه‌برداری به یکدیگر کمک می‌کنند. 
* تشکیل سه فدراسیون جدید آمادگی جسمانی، ورزش‌های بادبانی و فدراسیون ورزش‌های ساحلی و دریایی باعث شد تعداد فدراسیون‌های ورزشی در کشور از 51 تا 54 افزایش پیدا کند، اما ظاهراً این پایان مسیر افزایش فدراسیون‌ها نیست. بر اساس اعلام خبرگزاری تسنیم اقداماتی انجام شده تا 5 رشته‌ای که زیر نظر فدراسیون‌های مختلف هستند، در آینده‌ای نزدیک به انجمن مستقل شده و خارج از حیطه مدیریت فدراسیون مربوط فعالیت کنند و در صورتی که بتوانند عملکرد خوبی در چند ماه پیش‌رو داشته باشند، کارهای لازم برای تبدیل آنها به فدراسیون انجام شود. ورزش‌های هوایی، جوجیتسو، ورزش‌های الکترونیک،کوراش و پنچاک سیلات، رشته‌هایی هستند که هم اکنون زیر نظر فدراسیون‌های مختلف از جمله انجمن‌های ورزشی، ووشو و... فعالیت می‌کنند، اما قرار است به زودی اقدامات لازم برای خروج آنها از فدراسیون و تبدیل به انجمن مستقل صورت بگیرد.