بزرگراه سبز
بزرگراه هانگتانگ، اولین بزرگراه در شانگهای چین است که تمام لایههای آن از مواد تجدید پذیر تشکیل شده و از ماه اکتبر عملیاتی شده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از سی سی تی وی در این بزرگراه چندین شرکت لجستیکی و صنعتی قرار دارد و کانون اصلی توسعه اقتصادی این منطقه است. این بدان معنا است که نگهداری از این بزرگراه 16 ساله بسیار مهم است و آن را به مکان بسیار خوبی برای آزمایش برخی از راهحلهای تجدید پذیر تبدیل میکند.
وانگ یوهانگ، طراح شرکت مشاوره طراحی مهندسی شهرداری چنگ چانگ شانگهای، گفت راهحلهای سبز بیش از دو سال است که در چین در پیش گرفته شده است.
وی گفت: در سال 2020، ما آزمایشهای فنآوری سبز را بر روی جاده دیگری انجام داده بودیم، اما فقط به لایه زیرین محدود میشد. امسال، ما موفقیتهای بزرگی در این جاده به دست آورده ایم و مواد تجدید پذیر را در همه لایههای آن استفاده کردیم. در گذشته تعیین درصد درست مواد بازیافتی برای اضافه کردن به آسفالت یک چالش بود. قبلا ما معمولا
10 درصد مواد بازیافتی استفاده میکردیم اما این بار 15 درصد است.
مدیر پروژه توسعه جاده هونگ شانگهای گفت: برای بزرگراههانگتانگ، از ضایعات پس از بازیابی آنها استفاده شده است.
کای کویهویی افزود: ما به طور ویژه ضایعات از بخشهای حذف شده مانند پلها را برای این پروژه بازیابی کردیم.»
وانگ لیانگ، از بخش مدیریت زیرساخت مرکز مدیریت ساخت و ساز حملونقل منطقه فنگشیان گفت: با توجه به این که ضایعات در حال افزایش است ما از سال 2015 به استفاده از مواد بازیافتی توجه کردهایم. استفاده نکردن از فنآوریهای تجدید پذیر به این معنا است که، برای مثال، ما سال گذشته بیش از 26 هزار تن آسفالت و بیش از 43 هزار تن سنگریزه استفاده کردیم که آنها تقریبا 35 هزار تن گاز گلخانهای منتشر کردهاند. فنآوریهای تجدید پذیر میتواند به کاهش دستکم 30 درصد از این گازها کمک کنند.
اکنون استفاده از این فنآوری در سطح وسیعتر به موضوعی برای توسعه کشور تبدیل شده است.