kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۵۱۳۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲
تا پایان همین ماه

500 هزار تومان سود به حساب سهامداران عدالت واریز می‌شود

رئیس‌ هیئت‌مدیره اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت گفت: سود 500 هزار تومانی سهام عدالت تا پایان آذر برای هر نفر دارنده سهام عدالت واریز می‌شود.
 
 
 
 
عسگر توکلی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در مورد واریز قسط اول سود سهام عدالت اظهار داشت: برای رعایت حال سهامداران عدالت، امسال با تصمیم وزیر اقتصاد و تصویب شورای عالی بورس مقرر شده است تا پایان آذر‌ نیمی از سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 1400 به حساب ذی‌نفعان واریز شود.
وی افزود: امسال سود سهام عدالت نسبت به سال قبل حدود دو برابر شده است، بنابراین در مرحله اول واریز سود که تلاش می‌شود تا پایان پاییز سال جاری باشد، مبلغ 500 هزار تومان به ازای هر نفر با پرتفوی میانگین اسمی 532 هزار تومانی، سود واریز می‌شود و تلاش می‌کنیم بقیه سود را هم‌ تا پایان اسفند‌ به حساب دارندگان سهام عدالت واریز ‌کنیم.
رئیس ‌هیئت‌مدیره اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت در مورد کل سود کسب شده سهام عدالت در سال گذشته یادآور شد: کل سود کسب شده 60 هزار میلیارد تومان است که مربوط به عملکرد سال گذشته شرکت‌ها است و با تدبیر دولت، وزیر اقتصاد، فراکسیون سهام عدالت و شورای عالی بورس برای اولین‌بار در تاریخ سهام عدالت قرار است این سودها در دو نوبت به حساب بیش از 49 میلیون ذی‌نفع سهام عدالت واریز شود.
توکلی همچنین در مورد سود باقیمانده از سال گذشته توضیح داد: بخشی از سهامداران عدالت به دلیل مغایرت داشتن شماره حساب‌های اعلامی و یا مشکلات بانکی نتوانستند سود سهام خود را دریافت کنند، که تلاش می‌شود کسانی که شماره حساب جدید اعلام کرده باشند، باقیمانده سود آنها هم در این مرحله واریز شود.
تعیین تکلیف جاماندگان
به گفته توکلی، جاماندگان سهام عدالت از دو دهک درآمد کمیته امداد و سازمان بهزیستی سه و نیم میلیون نفر هستند که با احتساب برخی اقشار فاقد شغل در مجموع به چهار و نیم میلیون نفر می‌رسد.
وی ادامه داد: قرار است به ازای هر نفر از جاماندگان 10 میلیون سهام عدالت تعلق گیرد که 5 میلیون تومان از آن به شکل کمک بلاعوض دولتی خواهد بود و 5 میلیون تومان از محل سود و درآمد آتی سهام عدالت طی 10 سال آینده به صورت تقسیط دریافت می‌شود.
این مسئول عنوان کرد: دولت وقت 10 شرکت از شرکت‌های حاضر در پرتفوی سهام عدالت را خارج کرد و اگر این 10 شرکت به سبد سهام عدالت برگردد، می‌توانیم به 20 میلیون نفر از جاماندگان، سهام عدالت جدید اختصاص دهیم.
توکلی در مورد آزاد‌سازی سهام عدالت گفت: براساس ابلاغیه مقام معظم رهبری به هر میزان که اقساط سهام عدالت از مشمولان دریافت شده است، باید سهام آنها آزاد شود.