kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۵۰۹۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
* به دشمنان قسم خورده انقلاب باید گفت ایرانی جماعت بعد از انقلاب مزه غرور ملی را به خوبی چشیده و هرگز حاضر نمی‌شود بار دیگر تحقیر بشود. مثل این است که فرد تحصیل‌کرده‌ای را بگویند به دوران بی‌سوادی برگردد. رهبر معظم انقلاب چه زیبا فرمودند هیچ ایرانی با غیرتی اگر چه جمهوری اسلامی را نیز قبول نداشته باشد اجازه باج دادن به آمریکا را نخواهد داد.
دیلمی
* بسیج و بسیجی‌ها سلحشوران خاکریز اول دفاع مقدس بوده‌اند و هم اکنون حافظان انقلاب اسلامی در برابر همه فتنه‌ها و جریان‌های نفوذ داخلی هستند. به همین دلیل بسیج نماد تامین امنیت، قدرت بازدارندگی، خنثی‌‌سازی توطئه‌ها امیدآفرینی و تولید علم برای امروز و فردای انقلاب اسلامی می‌باشد. باید مسئولین کشور قدر این یادگار ماندگار حضرت امام راحل بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران را بدانند.
بسطامی
* کسانی که روزی شعار جانم فدای ایران می‌دادند امروز در این اغتشاشات اخیر کاملاً هویتشان برملا شد که همنوا با جریان سلطه به دنبال تجزیه ایران عزیز به چند کشور بودند. ولی کورخوانده‌اند. دلیرمردان مرد این سرزمین از هر قومیت‌،کُرد، لر، بلوچ، عرب، فارس، ترک و... تن به ذلت نمی‌دهند و زیر یوغ شیطان بزرگ و جریان سلطه نمی‌روند.
شهبازی
* امنیت تنها موضوعی است که تحت هیچ شرایطی اجازه خدشه‌دار شدن آن را نباید به کسی و جریانی داد. به تجزیه‌طلبان و تروریست‌ها باید گفت به حمایت آمریکایی‌ها دلخوش نباشند. این‌جا ایران،‌ مهد ایستادگی، مقاومت و شجاعت است و آزموده را آزمودن خطاست.
باستانی
* آمریکا و کشورهای اروپایی با تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل در حالی به دنبال پرونده‌‌سازی درخصوص نقض حقوق بشر توسط ایران هستند که خود این کشورها از جمله آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر در جهان شناخته می‌شوند. این کشورها باید بدانند ایران مقتدر متعهد به حقوق بشر حقیقی بوده و اجازه دخالت هیچ کشوری در امور داخلی خود را نمی‌دهد.
سنایی
* تصویب قطعنامه جدید شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران اتفاق تازه‌ای نیست ولی سؤال این است که آیا وضعیت حقوق بشر در کشور ما از وضعیت حقوق بشر در بیش از 220 کشور عضو سازمان ملل بدتر است؟ پس معلوم می‌شود که برخوردها با ایران حقوقی نیست بلکه همه سیاسی است. این قطعنامه جدید بازی دوگانه‌ای است که غرب با خریدن کشورهای کوچک علیه ایران شروع کرده تا هم فشار سیاسی به ایران وارد کند و هم ناآرامی‌ها در داخل تقویت شود، بلکه بتواند با مشغول ساختن ایران موفق به گرفتن امتیاز بشود. اما کورخوانده است.
قریشی
* آلمان که با سلاح‌های شیمیایی اهدایی به صدام، هزاران ایرانی و عراقی را در جنگ تحمیلی به شهادت رساند و هزاران نفر را زخمی کرد که هنوز هم از آثار آن بمب‌های اهدایی در رنج و سختی‌اند نمی‌تواند مدعی حقوق بشر باشد. لطفاً دهانش را ببندد و چیزی نگوید.
صمیمی
* کشورهای حقه‌باز و مکاری که شعار زن را سر می‌دهند نیم‌نگاهی هم به وضعیت زنان در یمن که با بمب‌های اهدایی‌شان به شهادت رسیده و یا مجروح شده‌اند بیندازند. طی 8 سال تجاوز سعودی آمریکایی به یمن 2435 زن یمنی شهید و 2762 نفر زخمی شده‌اند! یک و نیم میلیون زن باردار و شیرده از سوء‌تغذیه رنج می‌برند و در هر 2 ساعت یک زن و 6 کودک نوزاد فوت می‌کنند!
رهنمون
* جریان سلطه و غرب وحشی که برای ما شعار زن زندگی آزادی سر داده چرا هیچ واکنشی در برابر ابو ارّه بن‌سلمان خبیث که صدها زن مسلمان را صرفاً به خاطر ابراز عقیده بازداشت و بعضاً در وضعیت وخیمی هستند،‌ ندارند!
دلبرانی
* چطور جریان اشرافی غربگرا این روزها به جای همراهی با ملت به ویژه خانواده معظم شهدا در یک همنوایی آشکار با بیگانگان دایه دلسوزتر از مادر شده و درخواست عفو عمومی برای جنایتکاران وحشی داعشی که طی این مدت دو ماهه این همه خسارت جانی و مالی به بار آورده‌اند، می‌شوند؟ کدام کشور با این قوم وحشی با عفو عمومی برخورد می‌کند؟ بریده باد دست و قلمی که برای خشنودی دشمن ملت بر سر سفره انقلاب نشسته و مطلب می‌نویسد!
تربتی
* از کشور قطر به خاطر اقدامات مثبت در جام جهانی 2022 که در واقع نوعی قدرشناسی از ایران اسلامی محسوب می‌شود صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.
ابوالقاسمی
* تک رقمی کردن نرخ بیکاری پس از 18 سال در دولت جهادی و انقلابی جای تشکر بسیار دارد. ان‌شاءالله با آغاز ساخت و سازهای مسکن ملی پایین‌تر آمدن نرخ بیکاری را شاهد خواهیم بود.
فخریان
* رئیس‌جمهور فرانسه اظهار می‌دارد برای امنیت زنان فرانسوی که دیگر جرأت سوار شدن به وسیله نقلیه عمومی را ندارند، بایدحضور پلیس را در بخش حمل‌ونقل دو برابر کنیم! قابل توجه شعار دهندگان زن، زندگی و آزادی!
احمدی منفرد
* این روزها مردم در فرانسه، انگلیس، ایرلند،‌چک، ایتالیا به خاطر بی‌عدالتی، تبعیض، گرانی، بحران مسکن، افزایش قیمت انرژی و... در کف خیابان‌های این کشورند. آن وقت یک مشت غربزده مفلوک به این‌هایی که خود در گل گیر کرده‌اند، دل بسته‌اند!
واثقی
* اگر دهه هفتادی‌های ایران به عنوان مدافعان حرم درخشیدند و تروریست‌های داعشی این دست پرورده‌های آمریکا را در منطقه شکست دادند ولی دهه هشتادی‌ها مأموریت ناتمام شهیدان سلیمانی و تهرانی‌مقدم را به اتمام خواهند رساند و خروج آمریکا از منطقه و افول قدرت آن را به حول و قوه الهی رقم خواهند زد.
فولادی
* برای حل مشکلات کشور باید به طرح‌ها و ایده‌های کارشناسی شده جدید روی آورد. روش‌های قدیمی و سنتی جواب نمی‌دهد. چنانچه کارهای خلاقانه در دستور کار مسئولین قرار بگیرد می‌توانیم بر مشکلات فائق بیاییم.
پرتوی
* وزیر خارجه انگلیس درباره احیای برجام گفته پیشنهادات خوبی به ایران داده‌ایم و خواسته توپ را به زمین ایران بیندازد این در حالی است که بعد از خروج آمریکا از برجام کشورهای اروپایی از جمله انگلیس هم به تعهدات خود در برجام عمل نکردند. دیگر حنای این مسخره‌بازی‌ها رنگی ندارد.
قدیریان
* چند روزی است که به همت و تلاش پزشکان،‌پرستاران متعهد و مردم الحمدلله خبری از فوتی کرونایی نیست. خدا را سپاسگزاریم که از آمار 700 نفری فوتی به صفر رسیدیم...! از تمام پزشکان به ویژه ‌پرستاران که طی بیش از 32 ماه تلاش شبانه‌روزی کشور را به وضعیت مطلوب فعلی رساندند، تشکر می‌کنیم. خداوند خود جزای خیر همه تلاشگران عرصه زدودن ویروس منحوس کرونا را که در لباس خدمت‌‌پرستاری، طلبه، بسیجی، سپاهی، ‌ارتشی، جهادی، نیروی انتظامی و... به مردم خدمت کردند بدهد.
ستوده
* شاید کسی فکر نمی‌کرد فوتبال برای ملتی مانند ملت ایران به یک شاخص و به مرز و خط‌کشی تبدیل شود که وطن‌دوستان را از دشمنان وطن، ایران‌گرایان را از ویرانی‌خواهان ایران تفکیک کند. ولی فوتبال برای ملت ایران در جام جهانی 2022 این کار را کرد. دیدیم که با وجود آن همه شادی مردم ایران با هر سلیقه سیاسی از پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان در مقابل کشور ولز عده‌ای وطن‌فروشی کرده از این پیروزی ناراحت شدند و این ناراحتی را به زبان آوردند و بالعکس برای شکست از فوتبال آمریکا شادی کردند.
رضادوست
* وقتی می‌گوییم تخریب و اهانت به پرچم ایران یک پروژه آمریکایی است عده‌ای جوش آورده و ما را متهم به توهم توطئه می‌کنند. دیدید که آمریکا در صفحه توئیتر خود چگونه علامت الله را از روی پرچم کشورمان حذف کرد.
اکبرنژاد
* رکوردهای جدید ثبت شده از افزایش تجارت و صادرات کشورمان با کشورهای همسایه و اعضای سازمان‌های منطقه‌ای مثل اکو و شانگهای در طول یک سال گذشته مانند خبر افزایش 135 درصدی جهش تجارت با آفریقای جنوبی از کشورهای گروه بریکس نسبت به مدت مشابه در سال 1400 نشان از موفقیت دولت سیزدهم در زمینه صادرات دارد و باید این خبرها بیشتر به اطلاع مردم برسد.
حیاوی
* اگر آمریکا برای تأمین درآمد ناچار به خام‌فروشی یعنی صدور زغال سنگ و نفت روی آورده معنی‌اش این است که این کشور رو به افول است. یعنی دیگر ابرقدرت جهان نیست و برعکس ایران به اعتراف دوست و دشمن نسبت به گذشته قوی‌تر شده است.تشدید دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی علتی جز این ندارد.
سحرخیز