kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۵۰۸۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰

بیستمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) برگزار می‌شود

برنامه‌های بیستمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) اعلام شد.

مرتضی سعیدی زاده مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) روز گذشته در نشست خبری بیستمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) گفت: پیش از این اداره‌کل ارشاد خراسان رضوی این جشنواره را برگزار می‌کرد اما از سال ۹۱ که بنیاد امام رضا(ع) با مصوبه هیئت وزیران تشکیل شد، برگزاری این‌جشنواره برعهده بنیاد گذاشته شد. در دوره جدید، باید در حوزه راهبری ماموریتی، ترویج فرهنگ رضوی را قوت ببخشیم و این بنیاد هم ماموریت خود را شکل گیری جریان ترویج فرهنگ رضوی با همه بسترها تعریف کرده که بتواند سهم همه ظرفیت‌ها را درحوزه توسعه تامین کند.
وی یادآور شد: بنیاد امام رضا(ع) در موضوع جشنواره‌ها دو هدف کلان دارد؛ اول رشد کمی و کیفی منابع و سرمایه انسانی متخصص حوزه فرهنگ و هنر و دوم رشد کمی و کیفی محصولات فاخر و اثرگذار.
سعیدی زاده در ادامه درباره جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) گفت: جشنواره امام رضا علیه‌السلام عمومی‌ترین جشنواره در سطح کشور است. امسال ۱۶ جشنواره در قالب جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود؛ سه جشنواره شعر فارسی، عربی و ترکی، جشنواره کودک و نوجوان در حوزه داستان و شعر، سه جشنواره در حوزه تئاتر بزرگسال، تئاتر خیابانی و تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی، سه جشنواره در حوزه هنرهای تجسمی (خوشنویسی، عکس، هنرهای گرافیکی) دو جشنواره در حوزه آواها و نواها (اقوام و سرود) که سرود دانش‌آموزی و نوجوانان است، جشنواره فیلم کوتاه رضوی و جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام ادامه داد: امسال برای اینکه جشنواره‌ها را به صورت کیفی ارتقا دهیم جریان شورای سیاست‌گذاری جشنواره‌ها را متشکل از سه ضلع اداره کل ارشاد، معاونت‌های تخصصی وزارت ارشاد و‌ بنیاد امام رضا علیه‌السلام تعریف کردیم که درگیر برگزاری جشنواره هستند. همه این جشنواره‌ها را در کشور توسعه می‌دهیم و به عدالت فرهنگی باید پرداخته شود و جریان دلدادگی و عرض ارادت مردم به امام رضا علیه‌السلام را در جریان کشور توسعه دهیم. همچنین پشتوانه ملی برای جشنواره‌ها تهیه کردیم.
سعیدی زاده تاکید کرد: دو اقدام دیگر را انجام می‌دهیم که یک‌مورد سلسله همایش‌های علمی پژوهشی در ۴ استان است که برگزار می‌شود. همچنین رویدادهای فرهنگی و‌ تبلیغی با برند هفته‌های فرهنگی رضوی که از دهه کرامت سال آینده را شروع می‌کنیم و فرهنگ رضوی را با سیره رضوی توسعه خواهیم داد. 
حجت‌الاسلام محمدجواد قاسم پور،  دستیار مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) نیز در این نشست گفت: اتفاق مهم در بیستمین جشنواره امام رضا(ع) حضور چهره‌های ملی در عرصه‌های تخصصی است.
دستیار مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام با اشاره به اینکه جشن پایانی جشنواره در شب میلاد امام مهربانی‌ها برگزار می‌شود گفت: جشنواره امام رضا علیه‌السلام بسیار متنوع است و ما این ترکیب را با این تنوع کمتر دیدیم.
حسن دست‌پروری، معاون ترویج و جریان ‌سازی بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام نیز در ادامه گفت: اختتامیه ۴ جشنواره شعر ادبی در خوزستان، تئاتر کودک و تئاتر خیابانی و شعر کودک و نوجوان در اسفند ماه برگزار می‌شود اما مابقی در سال ۱۴۰۲ و اغلب در اردیبهشت ماه
خواهد بود.