kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۵۰۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰

نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت با حضور ایران افتتاح شد(اخبار ادبی و هنری)

شصت‌وچهارمين نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت شنبه (دوازدهم آذرماه 1401) با حضور ناشرانی از کشورهای ایران، عمان، امارات متحده عربی، مرکز فرهنگی فرانسه، سوریه، عراق، عربستان و لبنان افتتاح شد.

 


آیین افتتاح شصت‌وچهارمين نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت شنبه (دوازدهم آذرماه 1401) با حضور نجیب میقاتی (نخست وزیر کنونی لبنان)، تمام سلام و فؤاد سنیوره(نخست‌وزیر پیشین لبنان)، سلوی سنیوره(رئيس انجمن فرهنگی عرب)، جمعی از مقامات و شخصیت‌های فرهنگی لبنان و نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
در این آیین، نجيب میقاتی با بیان اینکه نمايشگاه بین‌المللی كتاب بيروت، شصت‌وچهار دوره برگزار شده است، گفت: اين نمايشگاه پير نمي‌شود و هميشه جوان مي‌ماند و امسال پس از سه سال وقفه در برگزاری این نمایشگاه به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، شصت‌وچهار ساله شده است. 
نخست‌وزير لبنان، نمايشگاه بین‌المللی كتاب بیروت را يكي از با سابقه‌ترين نمايشگاه‌هاي كتاب در بين كشورهاي عربي دانست و گفت: این نمایشگاه فرصتی براي اهالي نشر فراهم مي‌كند تا آخرين آثار و دستاوردهاي خود را در حوزه كتاب و نشر معرفي كنند و صرفاً محلی برای فروش كتاب نيست بلكه محلي براي تبادل تجربه‌های اهالي نشر، نويسندگان و متفكران فرهنگي حاضر در نمايشگاه خواهد بود. 
گفتنی است خانه کتاب و ادبیات ایران با همكاري رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در لبنان براي دومين بار در قالب غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران با عرضه بیش از 500 عنوان کتاب از ناشران ایرانی در حوزه‌های مختلف کودک و نوجوان، ادبیات، هنر، شعر، تاریخ، ادبیات دفاع مقدس و پایداری، دین و... در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت حضور دارد.
شصت‌وچهارمين دوره نمايشگاه بین‌المللی كتاب بيروت با حضور 123 ناشر از کشورهای مختلف از 12 آذرماه 1401 آغاز به کار کرده و تا 20 آذرماه 1401 به مدت 9 روز در محل «سی‌ساید ارینا» لبنان به کار خود ادامه
می‌دهد.