kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۵۰۷۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 

اینو می‌خوایید چکار کنید؟
سید نظام موسوی: «گیرم مغازه دار سنندجی را که با لبخند به رئیس‌جمهورش شکلات تعارف کرده بود، با تهدید به قتل و آتش زدن، وادار به عذرخواهی می‌کنید. با لبخند رضایت هزاران زن و مرد سنندجی که پس از سالها انتظار، با سفر آقای رئیسی، حالا در منازلشان آب آشامیدنی بهداشتی و گوارا می‌نوشند، چه می‌کنید؟»
وجه مشترک ناآرامی‌های ایران و چین
علی اکبر رائفی پور: «از پرچم‌های تجزیه‌طلبی در اعتراضات چین هم رونمایی شد. فقط و فقط یک احمق دست و اتاق فکر مشترک در پس پرده را نمی‌بیند. دقیقاً یک الگو در حال اجراست: در ایران به بهانه حقوق زنان، در چین محدودیت‌های کرونایی. وجه مشترک: دشمنی غرب.»
جنبش دروغگوها
‏حمید کثیری: «برای حسین رونقی ظرف ۶۰ روز فقط در اینستاگرام ۱۵۹ هزار پست زدید! پاهایش سالم بود و از قضا رژیمش یک شوخی کثیف با همه بود! از خودتان که خجالت نمی‌کشید لااقل از آنها که چشم و گوش بسته هر شب برایش ناله زدند و به در و دیوار فحش دادند، خجالت بکشید!!»
تاریخ بنویس
مرتضي: «قلمت بشکنه تاریخ اگر ننویسی شهید روح‌الله عجمیان کارگر گچ‌کاری روز مزد بود که علی کریمی با درآمدی نجومی از قاتل او حمایت می‌کرد.»
فلاکت انگلیس به روایت رسانه‌های غربی
عبدالرحیم انصاری: «تورم: بالاترین حد در ۴۱ سال گذشته. هزینه مواد غذایی: ۱۶.۴ درصد افزایش. گرم کردن غذای مستمندان: با شمع. این‌جا ایران نیست؛ داریم از انگلیسی حرف می‌زنیم که مردمش به علت ناتوانی در تامین مواد غذایی مورد نیاز، به غذای سگ و گربه روی آورده‌اند! منبع خبر هم بنده نیستم، ایندیپندنت گزارش داده!»
منطق غلط
محمد نسیمی: «جای پزشک در زندان نیست! حتی اگر جراحی کیارستمی را به پسرش بسپارد تا از تعطیلات در دبی لذت برده، یا پزشک خوش خط تجویز‌کننده ترانه شجریان برای بیمارانش باشد و خودش غذای مسموم به همسر و مادربزرگش بدهد و باعث مرگ آنها شود! یا امروز زوج پزشک باعث شهادت شهید عجمیان باشند!»
از دوران پهلوی بگو
کاربری نوشت: «میگن تو شیراز در یک گردهمایی هنری، نمایشی اجرا شده که به طور کامل، صحنه تجاوز یک مرد به یک زن رو نشون دادن! صحنه اونقدر شنیع بوده که صدای سفیر انگلیس رو درآورده و گفته اگه این اتفاق انگلیس میفتاد حتماکارگردان اعدام میشد! گفته بودم این اتفاق سال ۵۶ و بامدیریت فرح پهلوی بوده؟»
قابل توجه دانشجویان
حسین مهدوی نیا: «این روزها که بعضی از دانشجوهای مملکت ما به خاطر مختلط شدن سلف دانشگاه حواسشان به همه چی هست غیر از کلاس و درس، می‌بینیم که 120 دانشگاه تک جنسیتی در آمریکا وجود دارد که مشغول تربیت دانشجوهایی هستند که بتوانند، فقط روی علم و تحصیل و پیشرفت کشورشان تمرکز کنند.»
فراموش نکنیم
علی: «شاید شما یادتون نیاد، تروریست‌های میرحسینی تو سال ۸۸ به خاطر روبوسی با رئیس‌جمهور بلایی به سر علیرضا افتخاری و دخترش توی دانشگاه آوردن که بنده خدا به غلط کردن افتاد تا جایی که توی تماس تلفنی با اخبار سیما‌گریه کرد.»
حقوق بشر نه، حقوق مجرمان!
ناصر کنعانی: «شهادت جوان فلسطینی عمار حمدی مفلح به ضرب چند گلوله مستقیم نظامی رژیم صهیونیستی در ملاء عام، شایسته واکنش جهانی است، اما جنایات روزمره رژیم جنایتکار صهیونیستی نه توسط مدعیان حقوق بشر محکوم می‌شود و نه برای جنایات آن هیئت حقیقت یاب تشکیل می‌شود! حقوق بشر بازیچه چند دولت مجرم است!»
تناقض تا کجا؟!
علیرضا آل داوود با انتشار این عکس نوشت: «در فتنه‌های ۸۸ و ۹۸ شعار میدادن ما آریایی هستیم عرب نمی‌پرستیم، در جنگ ترکیبی ۱۴۰۱ به بهانه مهسا امینی شدن جیره خوار و دنباله‌رو بن سلمان سعودی از جاهل‌ترین قبیله اعراب وهابی عصر پیش از اسلام. اینو ما نگفتیما! نشریه گاردین انگلیس گفته.»
برا خودشون آرامش می‌خوان و برا مردم ایران طوفان!
یک کانال تحلیلی نوشت: چند خبر قابل تأمل؛1- مجلس آمریکا: کارکنان راه آهن آمریکا حق اعتراض به دستمزد ندارند! ۲- نخست‌وزیر انگلیس: به پلیس اختیارات ویژه دادم معترضان رو سرکوب کنه! ۳- نخست‌وزیر کانادا: هیچ کس حق اعتراض و بستن خیابان رو نداره! ۴- هر ۳گزينه بالا از اغتشاشات ایران حمایت کردند. برا خودشون آرامش می‌خوان و برا مردم ایران طوفان!