kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۵۰۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰
در مراسم افتتاح گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی اعلام شد

آمادگی شهرداری تهران برای جمع‌آوری و اسکان بی‌خانمان‌ها در فصل سرما

مدیرعامل سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهر تهران از آمادگی این مجموعه برای جمع‌آوری و جابه‌جایی کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها با ۴۷ دستگاه ون و اتوبوس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد احمدی صدر دیروز در مراسم افتتاح گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی ویژه فصل سرما(طرح حامی) با اشاره به جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها از سطح شهر گفت:با برنامه‌ریزی انجام شده ظرفیت اسکان و جابه‌جایی کارتن‌خواب‌ها نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافته است.
احمدی صدر با اشاره به ظرفیت مراکز نگهداری معتادان افزود: با توجه به همکاری و همراهی دستگاه‌ها در قالب جمع‌آوری معتادان از سطح شهر در چند ماه گذشته هم‌اکنون بیش از پنجاه درصد از ظرفیت مراکز خالی است و دلیل آن هم این است که در سال گذشته معتادان متجاهر ظرفیت این مراکز را پر کرده بودند. وی ادامه داد: در مقایسه با سال گذشته تعداد گشت‌های فوریت‌های خدمات اجتماعی دو برابر افزایش یافته است و 40 ون و هفت دستگاه اتوبوس کار جمع‌آوری دو هزار و 500 بی‌خانمان را انجام خواهند داد. مدیرعامل سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهر تهران بیان داشت: مراکز در نظر گرفته شده شهرداری تهران برای نگهداری کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمانان خواهد بود و در مواردی که این افراد سرپناهی نداشته باشند می‌توانند ساعاتی از روز را نیز در همین مراکز بمانند و از غذا و محل استراحت استفاده کنند.
مردم در صورت مشاهده افراد بی‌خانمان
با 137 تماس بگیرند
احمدی صدر با بیان اینکه تمام خدماتی که به این افراد در مراکز داده می‌شود‌، رایگان است، افزود: از شهروندان درخواست می‌شود در صورتی که با افراد بی‌خانمان و یا کارتن‌خواب رو‌به‌رو می‌شوند، با شماره 137 تماس بگیرند.