kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۵۰۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
وزیر اقتصاد:

جرایم بیمه شخص ثالث بخشیده شد

 

وزیر اقتصاد اعلام کرد: همه جرایم بیمه شخص ثالث در گذشته تا پایان ماه جاری بخشیده شده و اگر مردم تا 30 آذر مراجعه کنند، بدون پرداخت هیچ جریمه‌ای می‌توانند از این نوع بیمه استفاده کنند.
به گزارش شادا، سید‌احسان خاندوزی دیروز در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت 14 سیما با اعلام اینکه همه جرایم بیمه شخص ثالث بخشیده شده است، افزود: با پیشنهاد رئیس‌کل بیمه مرکزی برای بخشودگی جرایم  بیمه شخص ثالث موافقت شد و این امکان به صاحبان همه وسایل نقلیه موتوری برای استفاده از این بخشودگی تا پایان آذرماه داده شده است.
او افزود: طبق ماده 24 قانون بیمه شخص ثالث، اساسا این قانون یک بیمه اجباری برای تمام وسایل نقلیه است که اگر صاحبان وسایل نقلیه وسیله خود را مدتی بیمه نکنند مشمول جریمه می‌شوند و بخشودگی این جریمه‌ها سبب ترغیب صاحبان وسایل نقلیه می‌شود که به بهانه جریمه‌ها بیمه وسایل خود را به تاخیر نیندازند. با بخشودگی تمام جریمه‌های وسایل نقلیه موتوری در گذشته نیز موافقت شده است. بنابراین صاحبان وسایل نقلیه دو هفته فرصت دارند از این بخشودگی استفاده کنند.
 وزیراقتصاد در پاسخ به این سؤال که آیا این بخشودگی شامل همه وسایل موتوری از جمله ماشین‌آلات کشاورزی نیز می‌شود، تصریح کرد: درخصوص موتورسیکلت و ماشین‌آلات کشاورزی از اواسط آبان ماه این امکان فراهم شده بود تا از این فرصت استفاده کنند اما چون اکثر مردم از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند این بخشودگی به همه وسایل نقلیه موتوری زمینی تا پایان آذر تسری داده شد.
خاندوزی اطمینان داد: برای اینکه مردم بتوانند تا پایان آذرماه از بیمه شخص ثالث استفاده کنند با مراجعه به مراکز بیمه، کسی از این بابت که در گذشته بیمه شخص ثالث نداشته‌اند بازخواست نمی‌کند و تاکید می‌کنم که همه جرایم در گذشته تا پایان این ماه بخشیده شده و اگر مردم تا 30 آذر به این مراکز مراجعه کنند، بدون پرداخت هیچ جریمه‌ای می‌توانند از بیمه شخص ثالث استفاده کنند.
عقب‌ماندگی در بیمه برخط
همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزیر اقتصاد در بیست و نهمین همایش ملی و دهمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه در پیام ویدئویی اظهار داشت: در اقتصاد دانش‌بنیان تنها تکنولوژی سخت‌افزاری مدنظر نیست و در این نظام دسترسی به رقابت‌پذیر بودن محصولات و خدمات اهمیت بسزایی دارد و به اقتصاد کمک می‌کند. بنابراین، یکی از جهت‌گیری‌های عمده صنعت بیمه این است که خود را برای تحول دانش‌بنیان آماده کند.
او افزود: کروکی آنلاین، پرداخت آنلاین خسارت‌ها، اتصال برخط دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با بحث بیمه با یکدیگر از جمله اقدامات برای ایجاد تحول دیجیتال است که در تحقق این برنامه‌ها عقب‌ماندگی قابل توجهی وجود دارد و این اقدامات باید متناسب و هم‌جهت با مطالبات به‌حق سیاست‌گذاران و اسناد بالادستی اجرا شود تا بخشی از عقب‌ماندگی‌های بیمه‌ای جبران شود.
پوشش صددرصدی بیمه ریسک با وجود تحریم
همچنین مجید بهزادپور؛ رئیس‌کل بیمه مرکزی در همایش ملی بیمه و توسعه از پیشگامی صنعت بیمه در مقابله با تحریم‌های ظالمانه به عنوان یک دستاورد ویژه نام برد و افزود: به رغم تحریم‌های گسترده هیچ‌یک از ریسک‌های کوچک و بزرگ در کشور از پوشش بیمه‌ای بی‌نصیب نمانده است.
او درباره دخل و خرج صنعت بیمه تصریح کرد: در سال 1400 میزان حق بیمه تولیدی صنعت بیمه بالغ بر 115 هزار میلیارد تومان است که 65 هزار میلیارد آن صرف پرداخت خسارات و مابقی آن در بخش‌های مولد اقتصادی سرمایه‌گذاری شده است.
رئیس‌کل بیمه مرکزی، سهم بخش غیردولتی از بازار بیمه کشور را بالغ بر 75 درصد عنوان کرد و افزود: حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در هفت ماه نخست سال جاری با رشد 62 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز 97 هزار میلیارد تومان گذشته است.