kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۵۰۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵

اخبار جام جهانی فوتبال 2022 - قطر

 

شاید فغانی این بازی را سوت بزند
علیرضا فغانی هم چنان در دوحه به‌سر می‌برد و این بدین معنی است که ممکن است یکی از دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی را سوت بزند. پیش‌بینی می‌شود علیرضا فغانی به عنوان داور یکی از بازی‌های روز سه‌شنبه اعلام شود. او در بازی قبلی دیدار پرتغال – اروگوئه را سوت زد. در مسابقه‌ای که روی صحنه برخورد توپ به دست مدافع اروگوئه ابتدا درست تشخیص داد و از دو تیم خواست به بازی ادامه دهند اما در ادامه اشتباه داور ویدئویی او را به اشتباه وا داشت و به سود تیم پرتغال پنالتی اعلام کرد. پیش‌بینی می‌شود فیفا در صورت تصمیم به حفظ علیرضا فغانی در جدول داوران بازی‌های باقی مانده جام جهانی قضاوت بازی اسپانیا – مراکش را به این داور محول کند. به زعم یکی از اعضای کمیته داوران حتی اگر علیرضا فغانی هیچ یک از بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی را سوت نزند، در صورتی که در دوحه بماند، ممکن است در روزهای آتی قضاوت دیدارهای مهمی را برعهده بگیرد. علیرضا فغانی در جام جهانی قبلی 4 مسابقه سوت زد که مهم‌ترین آن بازی دو تیم انگلیس – بلژیک در بازی رده‌بندی بود. او در جام جهانی 2022 تا به این‌جای کار دو مسابقه را سوت زده است.


ونگر:آلمان حذف شد چون تمرکزش روی سیاست بود نه فوتبال
آرسن ونگر، رئیس‌توسعه جهانی فوتبال فیفا، در مورد دلیل حذف آلمان از جام جهانی گفت که تمرکز این تیم 100 درصد روی فوتبال نبود.
حذف تیم ملی آلمان در مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر در حالی رخ داد که آنها در جام جهانی 2018 نیز با شرایط مشابهی رو‌به‌رو شدند و برای دومین دوره متوالی از رسیدن به مرحله حذفی بازماندند. آرسن ونگر در مورد دلیل حذف آلمان گفت: معتقدم آلمان بیش از‌اندازه روی حرکت‌های سیاسی تمرکز داشت. آلمان خوب می‌داند که در جام جهانی شکست در بازی اول چه تبعاتی دارد. تیم‌های باتجربه تورنمنت در بازی اول بسیار جدی و محکم کار می‌کنند و معمولا نمی‌بازند. آنها به خوبی از لحاظ ذهنی روی بازی تمرکز می‌کنند ولی فکر می‌کنم تمرکز آلمان در بازی اول مقابل ژاپن 100 درصد روی فوتبال نبود. شما نباید روی حرکت‌های سیاسی تمرکز کنید و باید فقط توجه‌تان به فوتبال باشد. همان شکست برابر ژاپن در نهایت باعث حذف آلمان شد.

تیته: نیمار امروز بازی می‌کند، مسئولیتش با من!
تیته، مربی برزیل، در نشست خبری بازی با کره جنوبی تایید کرد که امروز نیمار بازی خواهد کرد و به شرایط مسابقه رسیده است.
تیم ملی برزیل امروز در یک هشتم نهایی جام جهانی باید به مصاف کره جنوبی برود. برزیل با وجود شکست در بازی سوم دور گروهی مقابل کامرون به عنوان صدرنشین گروه صعود کرد و حریف بعدی این تیم کره است که با شکست پرتغال به این مرحله رسید. یکی از ابهامات برزیل در مورد نیمار است ولی تیته تایید کرد که او فردا بازی خواهد کرد. نیمار در بازی اول برابر صربستان از ناحیه مچ پا مصدوم شده بود.
تیته در مورد بازی امروز و نیز وضعیت نیمار گفت: پروژه و برنامه‌ریزی ما فقط روی بازی با کره جنوبی متمرکز شده و از حالا نه به دور بعد فکر می‌کنیم و نه نیمه نهایی. این‌طور نیست که بنشینیم فکر کنیم حریف دور بعد ما چه تیمی خواهد بود. تمرکز فقط روی بازی فرداست و درمورد نیمار هم باید بگویم که امشب تمرین خواهد کرد و اگر مشکلی پیش نیاید، در فهرست قرار خواهد گرفت و بازی خواهد کرد. از نظر من او فردا قطعا به میدان می‌رود. من همیشه در مربیگری خوشبین بوده ام و اگر از من بپرسید، نیمار فردا بازی خواهد کرد ولی در مورد 10 بازیکن دیگر ترکیب اصلی چیزی برای گفتن ندارم. نیمار تمرینات اختصاصی خوبی داشته و معاینات از ناحیه مصدوم او نشان داده‌اند که دیگر مشکلی ندارد.


سرمربی ژاپن حتی به پسرش اعتماد ندارد!
پسر سرمربی ژاپن،‌هاجیمه موریاسو که تیم ملی ژاپن را به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی قطر رسانده، یک یوتیوبر است.سرمربی ژاپن حتی به پسرش اعتماد ندارد!
کیگوی ۲۹ ساله، کانالی فوتبالی در یوتیوب دارد که ۲۴۰ هزار نفر عضو آن هستند. خبرنگار روزنامه «آساهی» از کیگو خواسته که درباره چهره واقعی و جنبه‌های ذهنی پدرش، حرف بزند؛ مردی که در فوتبال ژاپن، به این معروف است که تحت تاثیر چیزی قرار نمی‌گیرد و همواره با شخصیتی محکم همه چیز را فرماندهی می‌کند.
کیگو در این باره گفته: چند روز قبل از اعلام ترکیب نهایی تیم ملی در جام جهانی، با پدر، مادر و برادرم شام خوردیم. وقتی از پدر پرسیدم که آیا لیست تیم ملی را قطعی کرده؟ او در پاسخ به من گفت هنوز هیچ چیز قطعی نشده است! کیگو می‌گوید: این خلاصه مکالمه‌ای بود که ما با هم داشتیم. تازه ما بعد از مدت‌ها همدیگر را ملاقات کرده و به ندرت در این دیدارها درباره فوتبال صحبت می‌کنیم. او به هیچ وجه درباره نفرات تیم ملی ژاپن در رقابت‌های پیش رو، به من اطلاعاتی نداد.کیگو در نهایت می‌گوید: به نظر من، پدرم،‌هاجیمه موریاسو، یک مرد شگفت‌انگیز است.


فوتبال دوستان دیگر زباله به‌جا نمی‌گذارند
اقدام جالب هواداران استرالیایی بعد از شکست مقابل آرژانتین جلب توجه کرد. هواداران استرالیایی که در دیداری نزدیک تیم‌شان در نهایت مقابل آرژانتین تن به شکست داده بود، بعد از این جدال در حرکتی قابل توجه اقدام به جمع‌آوری زباله‌ها در جهت حفظ محیط زیست کردند. استرالیا که در نمایشی برتر در مرحله گروهی با دو برد برابر تونس و دانمارک راهی مرحله یک شانزدهم شده بود، در جدالی نزدیک مقابل آرژانتین تن به شکست 2-1 داد. با این حال بخشی از هواداران این تیم که موفق به حضور در قطر نشده بودند و بازی را در این کشور و در محل تعیین شده به تماشا نشسته بودند، بعد از بازی به این شکل به جمع‌آوری انبوه زباله‌ها کمک کردند.


دالیچ: ژاپن مثل سامورایی‌ها مبارزه می‌کند
زلاتکو دالیچ، مربی کرواسی، از سبک بازی ژاپن تمجید کرد و البته گفت که رویای رفتن به مراحل بالاتر و در نهایت قهرمانی را دارند.
تیم ملی کرواسی هر طور که بود توانست به یک هشتم نهایی جام جهانی صعود کند. تساوی در بازی سوم مقابل بلژیک کافی بود تا کرواسی به عنوان تیم دوم و پس از مراکش راهی دور بعد شود. فردا کرواسی باید برابر ژاپن قرار بگیرد.
زلاتکو دالیچ، مربی کرواسی، در نشست خبری این بازی گفت: ما واقعا به ژاپن احترام می‌گذاریم. تیمی که توانسته دو قهرمان جهان یعنی آلمان و اسپانیا را شکست دهد، قطعا تیم خوب و قابل احترامی است. ژاپن در هر دو بازی شخصیت و کیفیت بالای خودش را نشان داد و ما اصلا این تیم را دست کم نمی‌گیریم. ژاپن مثل سامورایی‌ها مبارزه می‌کند و ما هم البته تیم مبارزی هستیم. دقیقا می‌دانیم که برابر چه تیمی بازی داریم و باید در زمین ثابت کنیم که تیم بهتری هستیم.


ژسوس 3 ماه خانه‌نشین خواهد بود
مهاجم تیم ملی فوتبال برزیل برای بازگشت به میادین نیاز به عمل جراحی دارد و به همین خاطر سه ماه از میادین دور خواهد بود.
گابریل ژسوس، مهاجم تیم ملی فوتبال برزیل در دیدار برابر کامرون مصدوم شد و نتوانست به بازی ادامه دهد.آسیب‌دیدگی ژسوس جدی است. او از ناحیه زانو مصدوم است و نیاز به عمل جراحی دارد و به همین خاطر برای بازگشت به میادین به سه ماه زمان نیاز دارد.
ژسوس جام جهانی را از دست داده است و مهم‌تر این که در ادامه لیگ جزیره نمی‌تواند برای آرسنال به میدان رود که این خبر بسیار بدی برای توپچی‌ها خواهد بود.ژسوس عملکرد بسیار خوبی در آرسنال داشته و سهم بسزایی در صدرنشینی تیم در لیگ جزیره داشته است.


پیام امیدبخش پله از بیمارستان
پله اسطوره فوتبال برزیل که در چند روز گذشته اخبار متناقضی از سلامت وی منتشر شده بود با انتشار پیامی در فضای مجازی از روند درمانی خود ابراز رضایت کرد و نوشت: از تمام مردم جهان تشکر می‌کنم. پیام‌های زیادی برای من آمده است. من هنوز امید دارم و مثل همیشه روند درمانی را پیگیری خواهم کرد. از تمام عزیزان می‌خواهم مثبت فکر کنید. الماس سیاه فوتبال برزیل در ادامه پیام خود نوشت: از همه کادر درمان به خاطر توجه ویژه‌ای که به من داشتند تشکر می‌کنم. پیام‌هایی که از سراسر جهان برای من ارسال شده باعث امیدواریم است و این به من انرژی می‌دهد. همچنین از دیدن بازی‌های تیم ملی فوتبال برزیل انرژی می‌گیرم. من ایمان زیادی به خداوند دارم. پله تنها بازیکن فوتبال جهان است که سه دوره کاپ زرین این مسابقات را فتح کرده است. او با تیم ملی برزیل در سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰ فاتح جام جهانی شد. این اسطوره فوتبال جهان در سن ۸۲ سالگی و به خاطر سرطان در بیمارستان بستری شد.


فان‌باستن همچنان علیه فن‌خال:‌گریه‌ دار بازی می‌کنیم!
مارکو فان باستن، ستاره اسبق فوتبال هلند، اصلا از نمایش این تیم در دیدار مقابل آمریکا راضی نیست.
تیم ملی هلند جام جهانی را خوب آغاز کرده و در نهایت موفق شد به عنوان صدرنشینی گروه نخست دست یابد. لاله‌های نارنجی در یک هشتم نیز کار دشواری تا غلبه بر تیم ملی آمریکا نداشته و حالا حریف آرژانتین در یک چهارم شده‌اند. اما مارکو فان باستن علی‌رغم این نتایج درخشان، به انتقاد از سبک بازی شاگردان لوییس فان خال پرداخته و مدعی شد این سیستم بازی اصلا تماشایی و لذت‌بخش نیست. مارکو فان باستن گفت: دو گل فوق‌العاده در نیمه اول به ثمر رساندیم و در نهایت به برتری رسیدیم. اما در باقی دقایق مسابقه هیچ اتفاق لذت‌بخشی در زمین رخ نداد و دیدن این بازی به‌گریه ام‌انداخت. به عنوان یک عاشق فوتبال، از خودم پرسیدم، به چه چیزی نگاه می‌کنم؟ ابتکار عمل در سبک بازی بازیکنان تیم ملی هلند صفر بود. آیا این چیزی است که باید به آن افتخار کنیم؟ البته اگر در نهایت موفق به فتح رقابت‌های جام جهانی شویم همه مردم هلند خوشحال خواهند شد. اما نمی‌دانم که آیا می‌توانم بیشتر از این با این نمایش کنار بیایم یا نه. همه ما فوتبال را شروع کردیم، زیرا آن را سرگرم‌کننده و جذاب می‌دانیم، درست است؟ اما سبک بازی هلند این‌گونه نیست.»


ایران در رده یازدهم از حیث تلاش برای گلزنی
بر اساس آماری که فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) منتشر کرده، تیم ملی فوتبال کشورمان که با کسب یک برد و قبول دو شکست نتوانست از گروه B مسابقات جام جهانی 2022 قطر صعود کند، از حیث تلاش برای گلزنی در این رقابت‌ها صاحب رتبه یازدهم و بالاتر از تیم‌هایی همچون بلژیک، اروگوئه، کرواسی و هلند قرار دارد. ایران در بین تیم‌های آسیایی پس از کره جنوبی (با 39 تلاش برای گلزنی) دومین تیم برتر این رده‌بندی است و تیم‌های ژاپن (با 30 تلاش برای گلزنی)، عربستان (با 29 تلاش برای گلزنی)، قطر (با 21 تلاش برای گلزنی) و استرالیا (با 20 تلاش برای گلزنی) در رده‌های بعدی ایستاده‌اند. آلمان با 67 تلاش برای گلزنی بهترین تیم این رده‌بندی است، هرچند این تلاش‌ها بی‌فایده بود و شاگردان‌ هانسی فلیک نتوانستند راهی دور بعدی مسابقات شوند. کاستاریکا هم با 11 تلاش برای گلزنی، تیم آخر این رده‌بندی است.