kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۵۰۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵

شکست طلسم انتخابات فدراسیون‌ها بعد از ۶ ماه

مجمع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی که طی ۶ ماه اخیر با رکورد بی‌سابقه‌ای مواجه شده بود امروز با برگزاری انتخابات فدراسیون اسکواش از سر گرفته خواهد شد.

با وجود نابسامانی مدیریتی بسیاری از فدراسیون‌ها و واجب بودن برگزاری انتخابات برای آنها، ماه‌هاست که ورزش کشور با کسادی و ایستایی در تشکیل مجامع انتخاباتی مواجه شده است چراکه وزارت ورزش بعد از انتخابات ۲۱ خردادماه سوارکاری تا به امروز، برگزاری انتخابات دیگر فدراسیون‌ها را متوقف کرده است.
البته طی این مدت برنامه‌های انتخاباتی مانند نام نویسی کاندیداها پیرامون برخی فدراسیون‌ها انجام شد اما هیچ‌کدام با تشکیل مجمع به سرانجام نرسید و این‌گونه انجام رأی‌گیری و انتخاب قانونمند روسا از رونق افتاد.
البته قرار است طلسم انتخابات فدراسیون‌ها امروز با تشکیل مجمع انتخاباتی برای فدراسیون اسکواش شکسته شود. فدراسیونی که طی دوازده سال گذشته در اختیار مسعود سلیمانی بود اما قرار است در پایان انتخابات فرد، فرد دیگری متصدی صندلی ریاست آن شود.
امیرعزیزی‌پور، بابک فقیر و پیروزهاشمی سه کاندیدایی هستند که برای حضور در انتخابات فدراسیون اسکواش تایید صلاحیت شده‌اند. این انتخابات از ساعت ۱۰ امروز به ریاست محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در محل آکادمی ملی المپیک آغاز می‌شود.
مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکواش در شرایطی برگزار می‌شود که سومین دوره ریاست سلیمانی در این فدراسیون ۲۶ شهریورماه به پایان رسید اما وی به دلیل بازنشستگی دیگر شرایط ورود به انتخابات جدید این فدراسیون را به دست نیاورد.در همین راستا محسن خمارلو از ۲۴ مهرماه سرپرستی فدراسیون را بر عهده گرفت.