kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۸۹۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲
بلایی که عادی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بر سر ابوظبی آورد

امارات، بهشت تبهکاران

امارات پس از عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي به بهشت تبهكاران و خلافكاران تبديل شده است. از آن سو شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز طی گزارشي اعلام کرده دبی به «پایتخت تن‌فروشی» در جهان تبدیل شده است.

 

سرويس خارجي-

دو سال پس از عادي سازي روابط ابوظبي و تل آويو، اكنون خبرهاي متعددي منتشر شده كه حكايت از فعاليت باندهاي تبهكاري مرتبط با رژيم صهيونيستي در دوبي و برخي ديگر از شهرهاي امارات دارد. تازه ترين خبر مربوط به كشف باندهاي تبهكاري مرتبط با رژيم صهيونيستي در امارات را در گزارش گاردين مي توان ديد. در همين ارتباط نيز روزنامه گاردین در گزارشی به نقل از بیانیه آژانس اتحادیه اروپا برای همکاری در اجرای قانون یوروپل از متلاشی شدن یک شبکه بزرگ اروپایی قاچاق کوکائین و دستگیری ۴۹ مظنون مرتبط با کشورهای مختلف از جمله ۶ هدف مهم در دبی امارات خبر داد.
این روزنامه خاطرنشان کرده که گردانندگان این شبکه احساس می‌کردند که به دلیل تسهیلاتی که مقامات (اماراتی) در اختیار آنها قرار داده‌اند و از سطح زندگی بالایی در دُبی برخوردارند، امکان وارد شدن آسیب و هیچ‌گونه خدشه‌ای به آنها وجود ندارد. بر اساس این گزارش، این دستگیری‌ها در پی نتایج تحقیقات انجام شده در اسپانیا، فرانسه، بلژیک، هلند و امارات که با حمایت یوروپل در مورد فعالیت‌های گسترده این شبکه قاچاق مواد مخدر و پولشویی صورت گرفت، انجام شد. یوروپل با انتشار کلیپی از املاک و خودروهای لوکس این شبکه قاچاق بین‌المللی که در دبی توقیف شده، اعلام کرده که «حجم واردات کوکائین به اروپا تحت نظارت و هدایت مظنونان بسیار زیادی بوده و دستگاه اجرای قانون بیش از ۳۰ تُن کوکائین را در جریان تحقیقات کشف و ضبط کرده است.
بر اساس این گزارش، در این پرونده، ۱۳ متهم از ۴۹ متهم اسپانیایی، ۶ نفر فرانسوی، ۱۰ نفر بلژیکی و شماری نیز که هویت آنها مشخص نیست در دبی دستگیر شده‌اند؛ در حالی که در چارچوب همین عملیات در سال گذشته میلادی نیز ۱۴ نفر در هلند دستگیر شدند. دادستان‌ عمومی هلند اعلام کرده که درخواست استرداد مظنونان این پرونده را از امارات متحده عربی خواهد داد.
دادستان عمومی هلند در بیانیه‌ای گفته این جرایم جنایی خطرناک مرتبط با قاچاق بین‌المللی مواد مخدر به ویژه از آمریکای جنوبی از طریق بنادر آنتورپ و روتردام هستند.
به نوشته سایت امارات لیکس، انهدام این شبکه تبهکاری جدیدترین دلیل محکومیت امارات به شمار می‌رود که از آن به عنوان مرکز مدیریت خطرناک‌ترین گروه‌های تبهکار و بهشت این گروهها یاد می‌شود....شبکه‌های تبهکاری به شکل وحشتناکی در امارت دُبی گسترش یافته‌اند و با توجه به ضعف سیستم امنیتی که از شهروندان و مهاجران محافظت می‌کند، از روابط جنسی به عنوان دروازه‌ای برای قربانیان استفاده می‌شود.
در دو دهه گذشته فعالیت شرکت‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در امارات با هماهنگی مقامات این کشور بسیار گسترده شده و از ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ که قرارداد سازش میان تل‌آویو با سران امارات و بحرین منعقد شد، شماری دیگر از شرکت‌های امنیتی رژیم صهیونیستی با پوشش شرکت‌های تجاری و خدماتی کار خود را در این امیرنشین کوچک حاشیه خلیج‌فارس آغاز کردند و از همان زمان باندهای تبهکاری نیز در امارات فعال‌تر شدند. بنابر اعلام منابع خبری، عناصر سابق موساد و دیگر سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیلی- آمریکایی در این شرکت‌ها و باندهای تبهکاری مشغول به کار هستند. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی سال گذشته در گزارشی اعلام کرده بود که از زمان اجرای توافق سازش بین امارات و این رژیم، شماری از جنایتکاران اسرائیلی که در ارتباط با پرونده‌های قتل و قاچاق مواد مخدر تحت تعقیب هستند، به دبی فرار کرده و در آنجا اقامت نموده‌اند.