kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۸۸۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵

خطر از بیخ گوش گلبد‌ین حکمتیار گذشت



رسانه‌های محلی افغانستان دیروز گزارش دادند در نتیجه انفجارهای انتحاری در دفتر حزب اسلامی به ریاست «گلبدین حکمتیار»، دو محافظ وی‌ کشته شدند ولی به خود وی آسیبی نرسید.
سه شنبه هفته گذشته بود که رسانه‌های محلی در ولایت «سمنگان» از وقوع انفجار در بین نمازگزاران مدرسه دینی «جهادیه» شهر «ایبک» خبر دادند. منابعی در بیمارستان ولایتی سمنگان اعلام کردند این انفجار دست کم 35 کشته و 27 زخمی برجای گذاشته است.
حالا عصر دیروز منابع محلی در افغانستان از وقوع انفجاری دیگر در مسجدی خبر دادند که «گلبدین حکمتیار» رئیس‌حزب اسلامی این کشور در آن خطیب نماز جمعه است. مهر در این باره به نقل از الجزیره نوشته، منابع محلی ضمن اعلام این خبر افزودند که انفجار در مسجد منطقه «دار الامان» در منطقه ششم کابل اتفاق افتاده است.
یک منبع وابسته به حزب اسلامی افغانستان درخصوص این انفجار گفت حکمتیار از این انفجار جان به در برده است و دو مهاجم انتحاری قبل از آنکه بتوانند وارد دفتر مرکزی حزب اسلامی افغانستان شوند، کشته شدند و دو نفر از محافظان حکمتیار هم در این حمله زخمی شده‌اند.منبع مذکور تصریح کرد که افراد مسلح تلاش کردند تا پس از انفجار وارد دفتر حکمتیار شوند ولی به دست محافظان او کشته شدند.
این در حالی است که برخی منابع اعلام کردند که علاوه‌بر دو فرد مهاجم، یکی از محافظان رئیس‌حزب اسلامی افغانستان هم در این حمله کشته شد. برخی منابع نیز اعلام کردند هر دو محافظ حکمتیار در این حمله کشته شده‌اندبه روایت منابع، مهاجمان که گفته می‌شود دو تن بوده‌اند، نخست درب ورودی مسجد ایمان، مربوط به حزب اسلامی را با خودروی بمب‌گذاری‌ شده، منفجر کرده و سپس در درگیری با محافظان حکمتیار از پای درآمده‌اند. تا لحظه تنظیم این گزارش مسئولیت این حمله را فرد یا گروهی برعهده نگرفته است ولی طی یک سال گذشته اکثر حملات تروریستی را در افغانستان گروه داعش بر عهده گرفته است.