kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۸۳۴
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹
واکنش روزنامه صهیونیستی به تحقیر اسرائیل در قطر

ملت‌ها در قطر نشان دادند چیزی به نام اسرائیل وجود ندارد

حذف نام اسرائيل از نقشه‌ها ديگر فقط شعار محوري مسلمانان و آزادي خواهان جهان نيست، بلكه جام جهاني قطر به صهيونيست‌ها ثابت كرده كه در عمل چيزي به‌نام اسرائيل وجود ندارد.
 
 
 
 
سرويس خارجي-
 
«نابودي اسرائيل»، يك شعار محوري است كه همواره در ميان بسياري از كشورهاي اسلامي و عربي طي 7 دهه گذشته و در جريان اشغال فلسطين بارها و بارها مورد تاكيد قرار گرفته است. در واقع آزادسازي فلسطين يك آرمان جهاني براي مسلمانان و بسياري از غيرمسلمانان و آزادي خواهان جهان است كه جز با حذف نام اسرائيل از روي نقشه‌هاي جغرافياي سياسي محقق نخواهد شد. با اين حال هرچند صهيونيست‌ها هيچ‌گاه حاضر به پذيرش حذف نام اسرائيل نبوده و نيستند، اما اكنون جام جهاني قطر به آنها ثابت كرده است آنچه واقعيت موجود است، فلسطين است و آنچه فقط روي كاغذ است و وجود خارجي ندارد، نام «اسرائيل» است. در جام جهاني 2022 قطر، نشاني از پرچم صهيونيست‌ها نيست، اما در مقابل در هر مسابقه فوتبال ده‌ها پرچم فلسطين در ميان تماشاگران به اهتزاز در‌مي‌آيد. چفيه‌هاي فلسطيني، رقص‌هاي محلي مردم فلسطين و شعارهاي آزادي فلسطين در هر مسابقه فوتبال شنيده مي‌شود. در چند روز گذشته نيز گزارش‌هاي متعددي از ترك زودهنگام جام جهاني توسط گردشگران صهيونيست‌ به‌دليل فضاي سنگين ضداسرائيلي منتشر شده است. اين فضاي سنگين عليه رژيم صهيونيستي تنها محدود به تماشاگران كشورهاي اسلامي نيست، بلكه رسانه‌هاي غربي از تماشاگران برزيلي، آرژانتيني و اسپانيايي گزارش تهيه كرده‌اند كه همگي پرچم‌هاي فلسطين را در بازي‌هاي فوتبال جام جهاني تكان مي‌دهند. 
حتي رسانه‌هاي صهيونيستي نيز به فضاي سنگين عليه تل آويو در جام جهاني 2022 قطر اذعان دارند و مي گويند كه بازي‌هاي فوتبال در قطر ثابت كرد كه چيزي به‌نام اسرائيل در ميان كشورها وجود ندارد. در همين ارتباط نيز،  روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در مقاله‌ای نوشت در عکس‌ها و ویدیوهای رسیده از جام جهانی قطر، اسرائیل دولتی ستمکار و خشن است که از سال ۱۹۴۸ مرتکب کشتار جمعی و پاک‌سازی نژادی سیستماتیکی علیه فلسطینی‌ها می‌شود و ملت‌ها در جام جهانی قطر نشان دادند چیزی به نام اسرائیل وجود ندارد و همه چیز به نام فلسطین است. اين روزنامه عبري زبان همچنين نوشت: «پس از آنکه برای اسرائیلی‌ها روشن شد توافقنامه‌های عادی‌‌سازی با کشورهای عربی هرگز نفرت ملت‌های عربی از اسرائیل را برطرف نکرده‌اند، احساس ناامیدی و شکست بر آنها حاکم شده و اکنون اسرائیلی‌های بیشتری به این مسئله طعنه می‌زنند که باید برای مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر منتظر می‌ماندند تا بفهمند که از سوی ملت‌های عربی طرد شده‌ هستند.» آحارونوت در ادامه تاکید کرد، در واقع اسرائیلی‌ها عاشق داستانی شدند که پس از توافقنامه‌های عادی‌‌سازی برای خود تعریف کردند، داستانی که به موجب آن کشورهای عربی فلسطینی‌ها را نادیده گرفته و در مسیر صلح گرم با اسرائیلی‌ها قرار می‌گیرند، اما تصاویری که از قطر دریافت شدند، واقعیت دیگری را نشان داد، روایت فلسطین زنده و حاضر بوده و صدها میلیون نفر از جمله در خارج از خاورمیانه به آن باور دارند و فلسطینی‌ها منابع بزرگی را برای انتشار این روایت در میان غیر اعراب و غیر مسلمان‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند.
این روزنامه عبری زبان در ادامه نوشت، برداشت‌های دیرهنگام اسرائیلی حاکی از این هستند که تمامی توافقنامه‌های عادی‌‌سازی که در طول این سال‌ها امضا شدند، تنها توافق‌هایی میان دولت‌ها با هدف تقویت منافع مشترک بودند. درست است که نباید اهمیت این توافق‌ها را برای دولت دست کم گرفت و دولت آنها را «دستاوردهای تاریخی مهمی» می‌داند، اما اسرائیلی‌ها نباید درگیر این داستان‌های ساده‌لوحانه شوند چراکه اتفاقات چند روز گذشته همانند سیلی محکمی بر صورتشان و حامل این پیام بود که ملت‌های عربی و اسلامی و در واقع آزادگان جهان معتقدند اشغالگر ظالم و فلسطین آزاد است.
خلأ امنيتي در رژيم صهيونيستي
از سوي ديگر، وضعيت در داخل مناطق اشغالي فلسطين نيز براي صهيونيست‌ها پرچالش شده و رژيم صهيونيستي در داخل با خلاهاي متعدد امنيتي رو‌به‌روست. اين خلاهاي امنيتي تا كنون منجر به چند بار نفوذ به پادگان‌هاي نظامي اين رژيم و حتي سرقت مهمات و تجهيزات نظامي شده است. روز سه شنبه نيز منابع خبری عبری زبان از سرقت میزان قابل توجهی سلاح و مهمات از یکی از پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی پرده برداشتند و خبرگزاری فلسطینی شهاب به نقل از رسانه‌های عبری در این باره گزارش داد که چند فرد ناشناس در اقدامی و بدون اینکه نظامیان صهیونیست متوجه حضورشان شوند، به یکی از پایگاه‌های نظامی اسرائیل نفوذ کردند. سایت عبری زبان 0404 در این باره نوشته است: «چند فرد ناشناس به یک پایگاه نظامی نفوذ کرده و تجهیزات نظامی و تاکتیکی و مقداری سوخت را با موفقیت از این پایگاه خارج کرده‌اند و این سومین سرقت و اقدام مشابه طی یک ماه گذشته در پایگاه‌های نظامی اسرائیل است.»
ارتش رژیم صهیونیستی سال‌هاست که با معضل دزدیده شدن تسلیحات نظامی از پایگاه‌های خود مواجه است. بررسی‌ها نشان داده که سرقت‌های انجام شده در سال‌های اخیر عمدتا با همکاری سربازان این رژیم و پیمانکاران غیرنظامی که در این پایگاه‌های نظامی مشغول به کار بوده‌اند، انجام شده است.
پیشتر روزنامه اسرائیلی‌هاآرتص نیز گزارش داده بود که تقریبا ۷۰ درصد از ۴۰۰ هزار سلاح غیرقانونی موجود در سرزمین‌های اشغالی از ارتش یا پلیس رژیم صهیونیستی به سرقت رفته است. در گزارش دیگری نیز تایید شده که بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰، هزاران سلاح از جمله حداقل ۴۲۸ قبضه تفنگ، ۴۷ سلاح ضد‌تانک (M۷۲ LAW) و دو مین ضدنفر از ارتش اسرائیل به سرقت رفته بود. این در حالی است که ارتش اسرائیل اخیرا از کاهش سرقت سلاح خبر داده و مدعی شده است که طی سال گذشته میلادی تنها ۲۱ قبضه سلاح گرم از پایگاه‌های ارتش به سرقت رفته است. ارتش این رژیم همچنین به کاهش دزدی از سربازخانه‌ها اشاره و ادعا کرده که سرقت سلاح گرم از آنها از ۲۷ قبضه در سال ۲۰۱۷ به ۱۵ قبضه در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است.
حمله و اعتصاب در فلسطين
حملات و عمليات‌هاي آزادي‌خواهانه فلسطيني‌ها عليه اشغالگران همچنان ادامه دارد و بامداد چهارشنبه مبارزان مقاومت یک ایست بازرسی در شمال قدس اشغالی را هدف قرار دادند. گفته شده این ایست و بازرسی در قلندیا در شمال قدس با یک نارنجک دست ساز هدف حمله قرار گرفت. این حمله که تاکنون به تلفات جانی و خسارت مالی آن اشاره نشده در پی شهادت ششمین جوان فلسطینی صورت می‌گیرد که شامگاه سه‌شنبه توسط ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.
از سوي ديگر، گروه مقاومتی عرین الاسود شامگاه سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای شدیداللحن از مردم فلسطین خواست روز چهارشنبه در قدس و کرانه باختری دست به اعتصاب بزنند. 
 در این بیانیه آمده است: «ما روز چهارشنبه را روز خشم عمومی اعلام کردیم و تاکید می‌کنیم که خون شهدا هرگز به هدر نخواهد رفت و وعده‌هایی که به شما (ملت فلسطین) داده‌ایم قطعاً محقق خواهد شد.»
گفتنی است روز گذشته در جریان عملیات‌های یورش وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری و قدس ۶ فلسطینی به شهادت رسیدند و نيروهاي مقاومت فلسطيني اعلام كرده‌اند كه انتقام اين حملات را در آينده نزديك با انجام عمليات غافلگيرانه خواهند گرفت.